Infraestructures i serveis

Front comú territorial per potenciar l’aeroport

L’AGI acorda que cal consensuar una estratègia conjunta de la Generalitat, la Diputació de Girona, la Cambra de Comerç de Girona i els principals ajuntaments gironins per potenciar la infraestructura

L’Associació per al Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGI) –formada pel govern català, la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç de Girona– va acordar ahir en assemblea fer un front comú en el qual també s’incloguin els principals ajuntaments gironins per impulsar l’aeroport de Girona. L’AGI considera que la col·laboració municipal és indispensable per al bon funcionament d’una estratègia territorial i que és important que els ajuntaments participin en les decisions territorials sobre l’aeroport Girona-Costa Brava.

Així, es preveu que des d’aquest espai de coordinació es podrà fer el seguiment de les actuacions aeroportuàries i vetllar perquè es duguin a terme les inversions previstes. L’objectiu de l’estratègia territorial és establir mecanismes que tractin tant la promoció turística, com la mobilitat aeroportuària, però també fer un seguiment del pla director de l’aeroport i també buscar accions estratègiques.

Pel que fa a la mobilitat aeroportuària, es considera que cal establir un pla de mobilitat i assegurar la connexió entre l’aeroport i la línia d’alta velocitat, a més de garantir les connexions d’autobusos o altres transports amb els municipis.

Seguiment de les taxes

En relació amb la gestió, l’AGI destaca la importància de fer un seguiment del pla director de l’aeroport de la Costa Brava i del DORA, i també fer pressió i seguiment de les qüestions aeroportuàries, especialment de les taxes que es cobren a les companyies per passatger.

Sobre les accions estratègiques, l’AGI considera important crear un agent prospector de noves rutes interessants i realitzar estudis, especialment d’impacte econòmic, que avaluïn els resultats obtinguts.

En l’assemblea general ordinària, l’AGI va destacar que, després de dos anys de pandèmia i plantejant l’escenari d’una nova realitat postcovid, ja és el moment de fer una anàlisi del present i el futur de l’aeroport, que és “una eina de promoció turística i una infraestructura de mobilitat important que cal potenciar”. En aquest sentit, destaca que “més enllà de ser una peça cabdal per al sector turístic també dona valor afegit a tota l’àrea geogràfica de les comarques gironines, generant un impacte econòmic directe i indirecte”.

En la reunió celebrada a la Generalitat a Girona van assistir, entre d’altres, la delegada territorial, Laia Cañigueral; el secretari de Mobilitat, Isidre Gavín; el president de la Diputació, Miquel Noguer, i, telemàticament, el president de la Cambra de Girona, Jaume Fàbrega, i la directora general de Turisme, Marta Domènech.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Milers de meduses envaeixen les platges del Port de la Selva

EL PORT DE LA SELVA
societat

Pequín ja supera per primer cop Xangai en nombre de casos covid per dia

PEQUÍN

573 persones s’han fet milmilionàries durant la covid-19, una cada 30 hores

Barcelona

El TSJC tomba l’augment de la taxa d’escombraries en habitatges turístics de Torroella

TORROELLA DE MONTGRÍ

Jordà afirma que l’energètica pública podria estar “en marxa” a l’octubre

Barcelona

Retards en els trens d’alta velocitat Barcelona-Figueres pels actes vandàlics d’aquest diumenge

Girona
societat

El nombre de refugiats al món supera per primer cop els 100 milions

GINEBRA

Rodant els castells de 8

MONTSE POU
ALCALDESSA DE BORDILS (JUNTS)

A poc a poc i amb compte, però sense pausa

BORDILs