Infraestructures i serveis

El Govern preveu que la T-Mobilitat estigui en marxa a tot Catalunya a finals del 2024

La Generalitat ha tret a subhasta per 21,6 milions d’euros les màquines per validar els nous títols

Els títols de cartró desapareixeran a les sets corones de l’àrea de Barcelona a finals del 2023

El Govern ha fet un nou pronòstic amb la T-Mobilitat i preveu que estigui totalment operativa a tot Catalunya “a finals del 2024”. Per fer-ho possible, el departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori va treure a concurs divendres passat per un import de 21,6 milions d’euros les màquines validadores de la T-Mobilitat. Aquest contracte, que sortirà amb procediment d’urgència, preveu estar adjudicat a finals de juliol i inclou tant el programari necessari per fer ús de la nova targeta com les màquines en les estacions de metro, busos urbans i interurbans i les estacions de Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat.

Segons ha explicat el secretari general del departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, aquest contracte permetrà tenir un “sistema únic de validació i accés a la informació” a les set corones de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona a finals del 2022 i principis del 2023, i previsiblement a finals del 2024 a tot Catalunya. El secretari també ha recordat que gràcies a aquesta nova maquinària els títols de cartró sense xip inserit desapareixeran a les sets corones de l’àrea de Barcelona, tal com va anunciar a principis de mes el director general de l’ATM, Pere Torres, a finals del 2023.

Font ha assegurat que un parell de mesos després d’aquest canvi, procediran a canviar el sistema de preus per corones a un de quilomètric, pel qual el preu del viatge es calcularà respecte a la distància recorreguda i no per les corones establertes a dia d’avui. “L’objectiu és millorar l’accés al transport i fer-ho més senzill, alhora que fer una promoció del transport públic aconseguint que els usuaris que més l’utilitzin o recorrin distàncies més llargues paguin menys”, ha reiterat Font.

El sistema quilomètric establirà una zona zero al voltant de l’usuari, que a Barcelona inclourà tot l’àrea metropolitana, a partir de la qual anirà pujant el preu cada diversos quilòmetres, que encara estan per determinar i que tindrà en compte la utilització recurrent i la distància del recorregut, que es calcularà en línia recta. “El principi màxim és que aquest nou sistema no ha de ser més car per a cap usuari. En alguns casos, com més a prop estigui la persona del canvi de corona pagarà menys, la qual cosa permetrà que el sistema sigui millor entès per tots els usuaris del transport públic”, ha declarat Font.

La T-Mobilitat registra actualment 180.000 validacions al dia i compta amb 90.000 usuaris donats d’alta, que poden utilitzar la T-Usual i la T-Jove a través de targetes físiques o el mòbil per desplaçar-se per 36 municipis de l’AMB, però encara no està disponible per a la T-Casual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Diputació de Barcelona assegura que el govern no cobrirà el cost real de P2

BARCELONA

La gestió forestal com a eina per reduir incendis

BARCELONA
SHEILA QUERALT
Lingüista forense

“Les estafes amoroses tenen un patró lingüístic comú”

Barcelona

Alerten del repunt de les agressions homòfobes

GIRONA

Reivindicant la transhumància

RIUDAURA

El sistema sanitari, de nou en alerta per l’onada de covid

Barcelona

El POUM de Figueres anirà al ple després d’aquest estiu

FIGUERES
SOCIETAT

La Sagrada Família inaugura una maqueta per a persones cegues

La fiscalia obre una investigació sobre la tragèdia de Melilla

GINEBRA