mobilitat
TMB retira el darrer tren de la sèrie 3000 que quedava en circulació a la línia 3
L’empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha retirat el darrer tren de la sèrie 3000 que quedava en circulació a la línia 3 del metro de Barcelona. Divendres va ser l’últim dia que el darrer comboi d’aquesta sèrie va efectuar la sortida de les cotxeres de Sant Genís i va finalitzar el seu servei a l’estació de Trinitat Nova sumant així els darrers quilòmetres del total de 4.085.946 que ha fet aquest comboi des de la seva posada en marxa el 29 de setembre de 1986. El comboi passarà a formar part de la Fundació TMB, que sumarà una peça més al seu ampli ventall de vehicles històrics, preservant tres cotxes d’aquesta sèrie 3000: dos motors i un remolc. La retirada d’aquest tren forma part de la renovació dels combois per eliminar tot l’amiant del material mòbil de la xarxa de metro. Així, en el cas de la línia 3 segueixen incorporant-se progressivament els nous trens de la sèrie 7000.
Amb motiu de la retirada de l’emblemàtica sèrie, TMB ha editat un vídeo en el qual ha reunit al director de metro de l’any 1986, Agustín del Castillo, amb el cap de l’oficina tècnica de metro de l’època, Ramon Rosell. Tots dos s’han trobat a l’interior del darrer tren en servei d’aquesta sèrie i hi rememoren tot el que va significar l’adquisició d’aquests 3000 per al transport públic de la ciutat.
La sèrie 3000, formada per 18 trens de 5 vagons cadascun i destinada a la línia 3, va entrar en funcionament entre els anys 1986 i 1988 per substituir tota la flota de la sèrie 300 que circulava per aquesta línia. La darrera unitat dels 18 trens de la sèrie 3000 es va posar en circulació el 8 de febrer del 1988.