Serveis

infraestructures

Una altra reivindicació per a la millora de la xarxa de tren

La plataforma per a la defensa del ferrocarril va demanar que es posi remei amb urgència a la deixadesa de les estacions d'Altafulla i de Torredembarra

El col·lectiu que vetlla perquè els usuaris del tren disposin d'instal·lacions i de serveis de primera línia –bastant lluny de la realitat– va tornar a aixecar la veu per denunciar la deixadesa de les estacions d'Altafulla i de Torredembarra i la repercussió que això té per als residents de les poblacions del voltant. “Altafulla s'ha convertit en un abaixador i la provisionalitat de l'estació de Torredembarra ja fa vint anys que dura. Les instal·lacions s'han de dignificar”, va subratllar Carlos Montejano, un dels portaveus de la plataforma.

En l'acte de protesta, consistent en un viatge des de Reus fins a Torredembarra, es va tornar a insistir en la necessitat que es posi en funcionament una xarxa circular de rodalies i que es reobri per als viatgers la línia entre Reus i Roda, fins ara destinada únicament al transport de mercaderies. Montejano va recordar que “de solucions tècniques, ja n'hi ha” i a més que “aquesta proposta ja figura en el Pacte Nacional d'Infraestructures”. L'únic inconvenient, però, és la voluntat política. Des de la plataforma s'ha alertat d'una possible privatització del tren: “Se n'està parlant molt i el que volem realment és que hi hagi un servei digne amb tarifes assequibles. Si els trens sempre van plens, per què no els amplien”, va dir Montejano.

Altres opcions de transport

La plataforma també es va fer ressò de les molèsties que ocasionen als usuaris les males condicions de les instal·lacions d'Altafulla i Torredembarra, i que els obliguen a utilitzar altres mitjans de transport. Però no només als habitants d'aquests municipis, sinó als dels voltants, com ara la Riera, la Nou, Vespella o la Pobla de Montornès, entre d'altres. Per exemple –agafant dades de l'Idescat i d'altres bases d'estadístiques–, des de Torredembarra cada dia agafen el cotxe 3.310 persones per anar a fora, mentre que des d'Altafulla el nombre és de 1.373. Pel que fa al transport col·lectiu, la xifra és molt menor –675 des de la Torre i 209 des de l'abaixador d'Altafulla–, donant a entendre que surt més a compte agafar el cotxe propi que no pas confiar en el transport públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Sonia Giménez
PRESIDENTA DE L’OBSERVATORI DE L’AIGUA DE TERRASSA (OAT)

“En la gestió de l’aigua cal valentia i requereix consens”

TERRASSA
INFRAESTRUCTURES

Comença l’obra de l’estació de busos de Lleida que es posarà en marxa el 2026

LLEIDA
Olot

El Cornamusam aposta per la programació de quilòmetre zero

Olot
Educació

L’Ajuntament de Badalona treu els estudis universitaris del Carme per posar-hi oficines

Badalona
OCi

La Fira d’Abril ignora la SGAE i no paga els drets d’autor

barcelona
GIRONA

Volen que l’edifici de la UNED sigui centre de dia i refugi climàtic

girona
salut

L’hospital del Mar demostra la conveniència de tallar el fre lingual

Barcelona
SAlut

Bellvitge fa la primera reducció d’estómac robòtica del país

L’Hospitalet de Llobregat
SOCIETAT

Les entitats d’ajut reclamen polítiques socials efectives als nous Parlament i govern

barcelona