ESTAT ESPANYOL

Descobreixen dos planetes similars a la Terra en una estrella pròxima

L’estrella de Teegarden, una nana roja pròxima al sol, té al seu voltant dos planetes de masses similars a la de la Terra que poden tenir aigua líquida en la seva superfície, segons una descoberta del consorci internacional Carmenes liderat per la Universitat de Gotinga que ahir publicava la revista Astronomy & Astrophysics. L’estrella Teegarden és a 12,5 anys llum de la Terra i si s’ordenessin les del nostre entorn en ordre de proximitat aquesta seria la 24a. Es tracta d’una nana roja ultrafreda deu vegades més petita que el sol. Es tan tènue que la seva existència va passar desapercebuda fa només 16 anys, quan la va trobar un equip liderat per l’astrofísic de la NASA Bonnard Teegarden, de qui va heretar el nom.

Les funeràries reporten 9 noves morts per covid-19 a Catalunya