La NASA detecta un planeta de la mida de la Terra potencialment habitable

El TOI 700 d es troba dins el rang de distància del seu sol que permet l’existència d’aigua líquida a la superfície

L’exoplaneta està situat a uns 100 anys llum de la terra, a la constel·lació de l’Orada

El satèl·lit Tess de la NASA, que busca planetes situats més enllà del Sistema Solar, n’ha trobat un de grandària similar a la Terra a uns cent milions d’anys llum i que està en la zona de habitabilitat de la seva estrella, una característica que no hes habitual en els exoplanetes descoberts fins ara.

Batejat com TOI 700 d, es tracta de “un dels pocs planetes de la grandària de la Terra descoberts fins ara a la zona habitable d’una estrella”. Entre els que es coneixen fins ara amb aquesta característica n’hi ha tres del sistema planetari TRAPPIST-1.

El satèl·lit Tess va ser dissenyat i llançat, a l’abril de 2018, específicament per a trobar planetes de la grandària de la Terra que orbiten al voltant d’estrelles pròximes”, ha indicar en un comunicat el director de la divisió d’astrofísica de la NASA, Paul Hertz.

Aquesta és la primera vegada que Tess que descobreix un exoplaneta d’aquestes característiques, per la qual cosa Hertz l’ha considerat “una troballa científica clau” per a aquesta missió.

L’estrella TOI 700, al voltant de la qual orbiten tres exoplanetes, és un nana freda amb un 40% de la massa i la grandària del Sol, situada a uns 100 anys llum de la Terra a la constel·lació de l’Orada.

D’aquests tres planetes, TOI 700 d és el més exterior del sistema i l’únic en la zona habitable de l’estrella. És a dir, se situa en un rang de distància del seu sol que permet l’existència d’aigua líquida en la superfície.

A més, és un 20% més gran que la Terra i orbita cada 37 dies la seva estrella, de la qual rep un 86% de l’energia que el Sol proporciona al nostre planeta, segons les dades presentades pels investigadors durant la reunió que celebra fins al dimecres en Honolulu (els EUA) la Societat Astronòmica Americana.

Encara que es desconeixen les condicions exactes en aquest cos celeste, els científics poden fer servir la informació actual sobre la grandària i el tipus d’estrella al voltant de la qual orbita per generar models per ordinador i fer prediccions.

Fins ara, han realitzat vint models d’entorns potencials per tal de determinar si algun d’ells donaria com a resultat temperatures i pressions en superfície adequades per a l’habitabilitat.

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.