Formació per a les llars d’infants
Les professionals de les escoles bressol banyolines aprenen a afrontar els petits conflictes generats al centre
Per tercer curs consecutiu, el personal de les escoles bressol de Banyoles Casa Nostra, La Balca, Petit Príncep i Patufets participa en unes sessions formatives específiques per a aquest tipus de centres, que en aquesta ocasió es dediquen a la resolució dels conflictes de poca envergadura que s’hi puguin generar i el paper que hi ha de tenir l’educadora. Els responsables del servei d’educació de l’Ajuntament –organitzadors de la iniciativa– expliquen que del que es tracta és de “plantejar solucions conjuntes a situacions quotidianes que sorgeixen en el treball diari de l’escola i que poden crear conflictes i tensions entre infants, entre infants i educadores o entre educadores i les famílies”. Les sessions les dirigeix l’educadora Alidé Tremoleda, coordinadora de l’espai Malaika Joc i Formació de la Catalunya Central. Tremoleda s’ha format a l’institut Pikler de Budapest i forma part del seminari de reflexió de Lóczy de l’Associació de Mestres de Rosa Sensat.
Grup de treball
El cicle va començar el dia 11 passat i es reprendrà aquest dissabte al matí. El corresponent grup de treball es va crear durant el curs 2017/2018, en el marc del programa de Banyoles Ciutat Educadora. La seva finalitat –expliquen– “és que esdevingui un espai de creació de xarxa i de formació per reflexionar i aprofundir sobre aspectes relacionats amb la petita infància”.
El curs passat, les sessions formatives es van dedicar a l’acompanyament del joc lliure de l’infant i com se’l pot afavorir amb la transformació de l’espai i les seves característiques.