Educació

Formació en ‘coaching’ educatiu de l’EOI Girona

S’ha finalitzat, tot i la Covid, un projecte europeu iniciat el juliol del 2018

L’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de Girona ha participat en el projecte europeu Erasmus+ KA104 sobre coaching educatiu que va començar el juliol del 2018 i va acabar el mes de juliol passat, tot i la pandèmia i tots els entrebancs que ha suposat pel que fa a l’organització i execució del projecte, segons assenyalen fonts de l’EOI Girona. Es tracta d’un projecte centrat en la formació en intel·ligència emocional i s’emmarca dintre dels principis teòrics relacionats amb el model sistèmic i les teories de Gardner sobre intel·ligències múltiples i de Goleman sobre intel·ligència emocional.

L’objectiu és adaptar el coaching a l’educació permanent d’adults, aprofundint en el treball sobre les emocions en la pràctica educativa, dotant els docents d’eines per acompanyar els alumnes en l’adquisició de competències orientades al seu empoderament i autonomia en relació amb el seu aprenentatge. En aquest sentit, l’EOI Girona remarca que “si els professors compten amb més eines per acompanyar emocionalment els seus alumnes en el seu aprenentatge, aquests podran gestionar més eficientment tots els sentiments i emocions que envolten l’aprenentatge de llengües estrangeres”. Així, destaquen que els professors han de ser capaços d’ajudar els alumnes a “apaivagar les emocions menys afavoridores i donar més espai a les més positives a l’hora d’aprendre”. D’aquesta manera és més probable que els alumnes tinguin més èxit i que adquireixin coneixements amb més facilitat, amb una actitud més positiva i oberta. A més de l’EOI Girona, també hi han participat l’EOI de San Roque (Cadis), la Universitat de Màlaga, la Universitat d’Alacant i el CEP Algesires-La Línea. En total, més d’un centenar de professionals de l’educació. Les activitats de mobilitat s’han basat en cinc cursos estructurats amb continguts sobre programació neurolingüística, coaching i intel·ligència emocional i, en un d’ells, s’ha complementat amb estratègies de lideratge. S’han realitzat a les ciutats de Florència, Ljubljana, Bolonya i Viena. La Covid-19 va impedir que l’última formació a Atenes es pogués realitzar presencialment i es va optar per fer-la virtual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

No s’esperen canvis

Barcelona

Aïllen un mòdul de Brians 1 després de detectar quatre interns positius

barcelona

La ministra Sánchez reafirma que la redacció dels accessos del Port estarà llesta al juliol: “Estem treballant dins del termini”

barcelona

El Govern demana soterrar la línia per evacuar l’energia de nou parcs solars projectats a Alcarràs

Lleida

Les farmàcies preveuen solucionar els problemes d’estoc d’antígens en l’àmbit escolar durant aquest dilluns

Barcelona

Catalunya rebrà 130 milions d’euros per construir i renovar infraestructures educatives i sanitàries

BRUSSEL·LES

Més de 123.500 testos a l’entorn escolar la primera setmana de curs

Amer
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient assolellat

barcelona

Els amarradors carreguen contra uns serveis mínims “abusius”

BARCELONA