Participants
Restaurants buits i producte ‘premiun’ per malvendre
m.RLa restauració és un dels sectors que més notaran l’absència dels congressistes del Mobile, que no aniran a sopar i ni a prendre una copa, que no aniran a fer unes tapes, que també deixaran de menjar als restaurants habilitats dintre del recinte firal de Gran Via. GastroFira, la companyia que s’encarrega de l’alimentació al recinte firal en l’edició de l’any passat, per exemple, van servir unes 140 tones de menjar en quatre dies i uns 175.000 menús.
La cancel·lació del MWC ha provocat un fort impacte a les empreses majoristes de Mercabarna que serveixen a la restauració, tant a hotels i restaurants de Barcelona com a la mateixa fira. Moltes naus del mercat central són ara plenes de producte premium que ara hauran de col·locar “en un dels mesos més dolents de l’any”. Representants del peix, la carn i la fruita i verdura de l’Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome) deien que l’any passat pel MWC es va distribuir un 20% més que qualsevol setmana de febrer. Un dels majoristes més importants de peix i marisc de Mercabarna, Jordi Cubells, de Maresmar, deia ahir a ACN que té la nau plena de marisc d’alta qualitat. Peces més pròpies de la temporada d’estiu o Nadal i que ara haurà de malvendre. En la mateixa situació es troba el sector de la fruita i verdura. Eva Cano, del Grup Cano, va explicar que la facturació li caurà al voltant d’un 15% i que ja es treballa per “buscar altres sortides per no haver de llençar producte”. L’empresa és un dels majors proveïdors de producte fresc del Mobile i l’any passat va distribuir 30.000 amanides gurmet i 40.000 broquetes de fruita. Martí Colomer, de General Càrnia, manté que les vendes cauran entre el 10% i el 15% si es compta en quilos. L’empresa preveia vendre una tona de carn premium cada dia, de vedella de races wagyu, angus o nebraska, i peces com ara filets i entrecots.