Educació

Queixes per l’horari de les escoles bressol a Girona

Totes les associacions de mares i pares (AMPA) de les escoles bressol municipals de Girona van fer públic ahir un manifest conjunt en què demanen que es torni a allargar l’horari a la tarda i critiquen l’Ajuntament de Girona per no escoltar-los.

Les AMPA expliquen que fa dos cursos l’horari es va reduir mitja hora, en avançar l’hora de tancament de dos quarts de sis a les cinc de la tarda, “sense previ avís”, i que això ha afectat la conciliació familiar, sobretot per als que tenen germans més grans que van a l’escola. Una situació que s’ha agreujat en la pandèmia pel fet de “no poder comptar amb els avis ni amb cangurs”. A més, recorden que abans hi havia “l’opció de fer acollida matinal pagant un increment”. També es queixen que el casalet d’estiu, que abans es feia durant tres setmanes al juliol, ara només en duri dues.

Acusen l’Ajuntament de prendre “de manera unilateral decisions que amoïnen i afecten les famílies”, i critiquen que quan van exposar al novembre les seves peticions al regidor d’Educació, Àdam Bertran, “la seva resposta va ser un no a tot sense proposar altres opcions”. També van contactar amb l’alcaldessa, Marta Madrenas, però expliquen que els va remetre de nou a Bertran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.