Administracions

L’estudi per a la variant de Figueres, prioritat a l’N-II

El subdelegat del govern no hi posa data però considera que aquest punt i les obres entre Maçanet i Tordera són compromisos clau del pressupost 2022

El subdelegat del govern de l’Estat a Girona, Albert Bramon, defensa que el pressupost general de l’Estat (PGE 2022) garanteix intervencions clau per desencallar la millora de l’N-II a la demarcació de Girona: “Acabem el tram entre Tordera i Maçanet, s’aposta per l’enllaç de l’A-2 a Vidreres –tot i que serà complicat, admet– i es farà l’estudi per adaptar la variant de Figueres a dos carrils per banda, que ha de ser la prioritat per a la millora de la part nord de l’N-II”, diu Bramon.

Estudis

Mirant el detall de les partides, però, si bé entre Maçanet i Tordera el PGE incorpora dotacions d’execució d’obres (10,3 milions), a la part nord de l’N-II el pressupost només planteja “la redacció d’estudis i projectes de futures actuacions”: 200.000 euros el projecte per allargar el desdoblament de l’N-II fins a l’enllaç d’Orriols des de la riera de Cinyana; 700.000 euros per continuar la redacció de tres projectes per al tram de la variant de Figueres, projectes per als quals el subdelegat admet que no s’ha concretat data. En conjunt l’Estat destina 108,13 milions d’euros a la demarcació de Girona (en l’actual s’havien pressupostat 170 milions).

Sobre les persones

Fent una valoració global d’aquests comptes, però, Bramon considera que a més de l’apartat d’ inversions en infraestructures el PGE 2021 és també un compromís de millora “sobre les persones”, posant l’exemple de les partides per a beques a joves o gent gran, o recalcant que les inversions en rodalies i en el corredor mediterrani “també beneficiaran la població gironina”. El subdelegat del govern defensa que el pressupost per al 2022 de l’Estat es caracteritza per l’objectiu de “la recuperació econòmica i social i la voluntat de no deixar ningú enrere”. En recalca l’aspecte “verd, feminista, de cara als joves i l’era digital, juntament amb la necessitat de garantir l’estabilitat pressupostària; no tirem la casa per la finestra”, valora Bramon.

Cabines de peatges i frontera

Referint-se a la demolició de les cabines dels peatges de l’AP-7, Albert Bramon admet que el procés s’ha endarrerit (inicialment s’havia parlat de tres mesos). Amb tot, confia que les cabines dels peatges “estaran fora abans d’un any”. Queda per definir, però, com quedarà l’últim peatge nord abans de la frontera. En aquest punt s’està estudiant mantenir “algun tipus d’estructura”. Bramon ho justifica per si es dona la necessitat de restablir puntualment controls, no només de seguretat amb relació a la frontera, sinó també “en cas de circumstàncies excepcionals com s’ha vist amb la pandèmia o nevades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un marcador diferencia entre celiaquia i sensibilitat al gluten

Terrassa
SOCIETAT

L’ACA estudiarà com reduir el risc d’inundació del Monestir de Montserrat

Monistrol de Montserrat
ECONOMIA

Màxim recàrrec turístic a partir d’octubre: 4 euros per persona i nit

BARCELONA

Un estudi vincula mala salut i deteriorament emocional durant la pandèmia

GIRONA
salut

La barreja d’esport i música, per lluitar contra l’estigma de les malalties mentals, aterra al Berguedà

Olvan

El museu que més vocacions científiques genera està de celebració

Barcelona

La UE fixa el rumb cap a una IA a dues velocitats

Barcelona
salut

Prova pilot per tractar trastorns alimentaris amb realitat virtual

Tarragona

Jensen Huang: el gran negoci està en els xips

Barcelona