Infraestructures i serveis

Adif destina 21 milions per ampliar capacitat a la línia fèrria Figueres-Portbou

Dotarà el tram amb un sistema de senyalització més modern per elevar el trànsit i les velocitats, i reduir incidències

S’integrarà en el control central de Barcelona

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana invertirà, a través de l’empresa pública ferroviària Adif, 21,3 milions per ampliar la capacitat de circulació a través de la mateixa doble via d’ample ibèric del tram entre Figueres i Portbou. La millora es basarà en la instal·lació d’un nou sistema de senyalització i control, el bloqueig automàtic banalitzat (BAB), que permet la circulació en via doble de trens en qualsevol sentit per ambdues vies, i facilita la interacció amb el trànsit de combois de mercaderies.

La partida va rebre el vistiplau, ahir, del Consell de Ministres espanyol, i preveu executar-la abans de 25 mesos. Es tracta de mig any per redactar el projecte i dinou mesos més per realitzar les obres. El sistema possibilita la millora de la capacitat d’explotació ferroviària, perquè hi haurà més operativitat i flexibilitat en la circulació de trens.

A més, el BAB també hauria d’afavorir que els trens comercials vagin més ràpid i això redueix la probabilitat que hi hagi incidències. I en el cas que n’hi hagués, el sistema també redueix el temps de reparació i, teòricament, facilita recuperar la circulació ferroviària amb més agilitat.

Control centralitzat

Finalment, aquest projecte preveu que les instal·lacions s’incorporin al Control de Trànsit Centralitzat (CTC) que Adif gestiona a Barcelona, amb una operació telemàtica que també integrarà l’explotació del tram entre Figueres i la frontera francesa amb la del conjunt de la xarxa de Rodalies a Catalunya.

LA XIFRA

21,3
milions
és el pressupost de la nova senyalització per ampliar el trànsit al tram ferroviari entre Figueres i Portbou.

LA DATA

03.2024
la primavera
d’aquí a dos anys haurien d’estar en funcionament les millores, segons la previsió del ministeri.

Obra inclosa en el pla català de rodalies

La inversió s’inclou dins del pla de rodalies i preveu construir noves instal·lacions per als sistemes informàtics de gestió i regulació del trànsit i també per als equipaments de detecció del tren. En paral·lel, inclou la instal·lació del sistema d’anunci de senyals i fre automàtic (ASFA) digital i la senyalització amb llums LED. Pel ministeri, entra dins dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per modernitzar infraestructures.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva