Infraestructures i serveis

ADRIÀ RAMÍREZ

PRESIDENT DE L’ASSOCIACIÓ PER A LA PROMOCIÓ DEL TRANSPORT PÚBLIC (PTP)

“Volem peatges que paguin el transport públic”

“Si els vehicles paguessin el manteniment d’autopistes, tindríem 100 milions anuals”

“Venim d’un dèficit inversor de 20 anys”

En la sèrie històrica des del 2000, es comprova que la demanda de transport públic evoluciona lligada a l’activitat econòmica.

Com valora l’impacte de la covid-19?
Hi ha hagut una forta davallada el 2020 i es recupera més ràpid el transport privat que el públic. La bicicleta i el cotxe són els que surten amb més força. En el cas del cotxe, és una mala notícia. Cal fer molts esforços en polítiques de mobilitat sostenible. La demanda cau, l’oferta es manté i s’ha de finançar de manera extraordinària. Demanem que les administracions assegurin les aportacions però s’han de començar a plantejar figures finalistes: peatges, taxes. Volem peatges que ens paguin el transport públic. Les carreteres, també les paguem entre tots. Només que els conductors paguessin el manteniment de les autopistes, tindríem més de 100 milions anuals per invertir en transport públic.
La congelació de l’aportació de l’Estat és el problema?
S’hauria d’implicar més però el principal problema és que es compleixi el repartiment competencial en inversions en infraestructura. En la xarxa d’Adif però també en carrils bus a les vies de l’Estat, venim d’un dèficit inversor de 20 anys que ha començat a solucionar-se fa quatre anys però necessitem una política inversora continuada de 15-20 anys.
Quina és la prioritat en infraestructures metropolitanes?
Carrils bus protegits i segregats, que no siguin envaïts contínuament per cotxes, motos, taxis. Connectar i expandir el tramvia a la Gran Via, al centre d’Esplugues, Molins, Badalona. Calen estacions de busos interurbans de qualitat a Barcelona – l’única digna és l’estació del Nord. El Vallès necessita carrils bus propis. I, en xarxa ferroviària, millorar Rodalies: duplicar l’R3 i l’R1, túnel a Montcada (R4) i millorar la capacitat dels túnels de Barcelona. Anem molt tard: la infraestructura que hi ha dona per al que dona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona