Infraestructures i serveis

Alerta a la Vall del Llémena per l’accidentalitat

Veïns, entitats i diversos grups polítics manifesten la seva preocupació per l’increment d’incidents a la GI-531

Diverses entitats, veïns i grups polítics dels municipis de la Vall del Llémena han manifestat la seva preocupació per l’increment de l’accidentalitat registrada a la carretera GI-531, que uneix Girona i les Planes d’Hostoles, i que és d’ús obligatori quasi cada dia per la majoria dels que viuen o treballen a la zona. Alguns veïns, fins i tot, han proposat fer talls de trànsit intermitents perquè s’atengui aquesta problemàtica. Ho han denunciat en un manifest que signen Independents de la Llémena, Llémena Espai Natural, ISAF de Sant Esteve i ERC i la CUP de Sant Gregori.

Remarquen que cada cop estan més exposats a tenir un accident greu a causa de l’increment del trànsit de vehicles pel creixement de la població i dels visitants de la vall i pel trànsit creixent de vehicles de gran tonatge que donen servei a les empreses de la zona i per l’afluència diària de ciclistes.

Així mateix, lamenten que, quan hi ha hagut talls de trànsit per accidents –en els últims dies dos amb vehicles de gran tonatge implicats–, les afectacions per als veïns han estat importants a conseqüència de la falta d’informació i pel temps en què s’ha mantingut intransitable la via.

Els signants del manifest proposen que les empreses de la zona treballin amb vehicles més lleugers i limitar-los la velocitat als 80 km/h i l’horari de circulació; una doble contínua i la limitació de velocitat als trams més perillosos; millorar la senyalització a les entrades i sortides de la vall, sobretot entre Sant Gregori i Sant Aniol, on la via s’estreny; instal·lar una senyalització especial per als ciclistes i camions als trams amb revolts més tancats i realitzar controls policials més freqüents, tenint en compte que aquests municipis no tenen policia local.

El 2021, la Mancomunitat de Municipis de la Vall va sol·licitar a Carreteres de la Generalitat un estudi de la via i es van fer algunes millores, com ara la neteja dels marges i la formació de cuneta americana en diferents trams. Tanmateix, molts usuaris mantenen que s’haurien d’arreglar més els revolts més tancats i perillosos, i que s’hauria de continuar i completar la cuneta americana en tot el recorregut de la infraestrucura, com a mínim des del desviament a Canet d’Adri fins a Sant Esteve de Llémena.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Premien un programa d’atenció a les insuficiències cardíaques de Bellvitge

L’Hospitalet de Llobregat
Medi ambient

L’Atles de biodiversitat de Barcelona incorpora 450 noves espècies

Barcelona
Salut

La calor incrementa el risc d’hospitalització per trastorns metabòlics i obesitat

barcelona

Creu Roja va atendre a les comarques gironines 32.263 persones en el 2023

GIRONA

El Consorci de Solius revisa a l’alça les tarifes per eixugar el dèficit pels tancaments

SANTA CRISTINA d’ARO

La unitat d’hospitalització a domicili del Trueta arriba als 200 pacients atesos en els set mesos

GIRONA

Augment de les franges de protecció d’incendis i del pressupost a Sant Cugat

Sant cugat del Vallès

La Societat Cercle Calongí celebra el seu centenari

CALONGE i ST. ANTONI

La sequera afecta 66.500 hectàrees de boscos, el doble que les del 2022

BRUNYOLA