Primer pas de TikTok per incorporar el català
Admet ja la llengua catalana en els subtítols dels anuncis i es treballa per tenir versió en català
TikTok ja permet incloure el català en els subtítols dels anuncis emesos en aquesta llengua. Fins ara, la plataforma d’origen xinès de vídeos curts requeria subtitular en castellà les peces publicitàries. La conselleria de Cultura informa que la xarxa social ja ha incorporat el català en la publicitat i que també prepara i “està avançant a bon ritme” la incorporació del català com a opció lingüística en la interfície de l’aplicació, i en el menú per a subtitulacions dels videos.
TikTok no s’ha afegit encara a aplicacions com Twitter, Facebook, Signal, Telegram, Whatsapp, YouTube, Badoo, i la majoria de serveis oferts per Google, que ja disposen del català, “responent a la demanda que moltes empreses i particulars havien formulat”, recorda el departament.
El secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila subratlla en un comunicat la importància del canvi: “El pas que ha fet TikTok és fonamental, perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè a més és una referència entre una àmplia varietat d’audiències” joves, precisament on el català ha anat reculant. Cultura treballa amb TikTok per “contextualitzar” la petició de situar-hi el català com a llengua d’ús habitual de manera normalitzada.