Administracions

figueres

L’avinguda de Dalí, sense fons europeus

Les obres de reconversió i cessió de l’avinguda de Salvador Dalí, l’N-2a pel mig de Figueres, les haurà de pagar l’Estat, perquè no es podran finançar a través de fons europeus per esgotament de les partides. Els tràmits per concretar el projecte, iniciats durant el mandat del govern d’ERC, PSC i Guanyem Figueres, es van concretar amb la redacció d’un conveni amb l’objectiu que l’Estat pagués les obres – que volten els vuit milions d’euros– i cedís el vial. La intenció del govern tripartit va ser deixar-ho tot a punt per començar la seva tramitació fins a la seva signatura. Segons es va explicar en aquell moment, era important signar-ho per poder abordar el finançament a través dels fons Next Generation cedits a l’Estat, el que donaria més garanties perquè és fes ràpidament.

Finançament estatal

Segons fonts de l’Ajuntament de Figueres, l’ordre d’estudi per part del ministeri segueix vigent, si bé el conveni de finançament i traspàs no s’ha signat precisament per l’esgotament de les partides dels Next Generation. La situació actual, segons el govern de Junts, és que el projecte no està en cap cas desestimat, “sinó que s’està en espera de la disponibilitat de recursos per part de l’Estat”. Es torna, doncs, a la casella original. Segons s’explica des de Junts, l’ordre ministerial, que regula l’obra i el seu traspàs, en cap cas està supeditada a la disponibilitat de fons europeus, sinó que “té voluntat de permanència i continuïtat”. Segons hi afegeix el govern, fins ara tot “el procés s’ha fet de mutu acord entre l’Ajuntament i la demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya”. Les negociacions se centren ara a dotar d’una partida específica aquest projecte en els pressupostos generals i garantir d’aquesta manera la seva execució i, en conseqüència, finalment el traspàs de l’N-2a i N-260.

Aquesta actuació ha de comportar una gran millora a la ciutat, perquè preveu la supressió de barreres arquitectòniques i la pacificació de la via perquè aquesta sigui més segura.

Disparitat de criteris

El tret de sortida d’aquest projecte va tenir lloc en el ple de març del 2023. El tripartit volia deixar-ho lligat, però entremig va haver-hi les eleccions. Junts, en aquell moment a l’oposició, tot i que va votar en contra de la proposta en el plenari, es va mostrar d’acord en el fons. El principal argument de Junts va ser que la recepció d’aquesta via “podria ser un regal enverinat a futur”; és a dir, la gran llargada de l’avinguda de Salvador Dalí un cop cedida podria comportar una rellevant càrrega pel que fa al manteniment. L’N-2a, que travessa la població de nord a sud Figueres, és de titularitat de l’Estat. Es va començar a construir el 1943 i es va acabar el 1950. Està integrada a la trama urbana i representa una important fractura urbanística. Des de l’11 de maig del 2006 el vial rep el nom d’avinguda de Salvador Dalí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
medi ambient

Activistes ruixen amb pintura diversos megaiots

Barcelona
societat

Relleu generacional a les catifes de flors d’Arbúcies

arbúcies
societat

El Campionat del Món de Bèlit de Sant Narcís es manté viu vint anys després

girona
religió

Sant Feliu celebra 20 anys de bisbat i 500 anys de la parròquia de Sant Llorenç

Sant Feliu de Llobregat
MOBILITAT

En servei, les primeres càmeres de control d’accés a la carretera vella de Calella

PALAFRUGELL
oci

Récord a l’aplec dels caragols

barcelona
GASTRONOMIA

Establiments com el Motel o l’Hotel Duran participen en la Ruta del Tast Surrealista

FIGUERES
SEGURETAT

Cremen deu autocaravanes en un incendi a Montcada i Reixac

barcelona

Pla per millorar el turisme a través de la transició energètica al Baix Empordà

GIRONA