TÀRREGA
Cáritas esdevé empresa i contractarà persones en risc d'exclusió
Cartaes construirà una planta de reciclatge en un solar cedit per l'Ajuntament
Cáritas de Tàrrega ha constituït l'empresa d'inserció social Cartaes, amb la que pretén reforçar el treball de donar suport a les persones amb risc d'exclusió social.
L'organització ja disposa de dues botigues a la capital de l'Urgell, on es venen roba, electrodomèstics i mobles de segona mà. Arran d'una donació particular, Cáritas ha decidit ampliar l'activitat i per això construirà una planta al costat de la deixalleria municipal. L'Ajuntament n'ha cedit el solar, de 3.442 metres quadrats, i ha aprovat una bonificació de 11.372 euros corresponent als impostos de construcció. Paral·lelament, el consistori també ha allargat el conveni que ja tenia amb Càritas per a la gestió de la deixalleria municipal. Així, Cartaes assumirà la recollida del cartró i vidre comercial, l'oli de cuina, els voluminosos i la roba usada. Es preveu que la planta estigui acabada a mitjans de l'any vinent.
Alba Coma, gerent de Cartaes i regidora d'Acció Social ha explicat: “El volum de gestió dels residus selectius de Tàrrega s'ampliarà i a la vegada generarem llocs de feina, afavorint la inserció social”. Actualment, a Cáritas hi treballen 9 persones, 3 amb risc d'exclusió. Els beneficiaris són aturats de llarga durada o amb discapacitats. Les p revisions a llarg termini són ocupar-ne 25. “Les empreses d'inserció generem llocs de feina. A Catalunya, sols el 16% del pressupost d'aquestes empreses són ajuts”, ha remarcat Coma.