L'estació de l'AVE d'Elx serà un model de sostenibilitat però no estarà al centre de la ciutat

El ministre de Foment, José Blanco, va presentar ahir el projecte de la futura estació per a trens d'alta velocitat d'Elx, inclosa en la línia Madrid-País Valencià. La construcció d'aquesta infraestructura —localitzada en uns terrenys del terme municipal al sud de la N-340 i a l'est de l'autovia A-7— representarà una inversió de 40 milions d'euros.

La d'Elx serà una de les primeres infraestructures basades en el model Estació Sostenible 360°, on la sostenibilitat és interpretada de la manera més ampla possible: ús més eficient de l'energia, reducció del consum de matèries tòxiques o racionalització dels recursos.

Uns altres dels principis rectors d'aquest tipus de construccions són l'accessibilitat universal i l'atenció als ciutadans afectats per les obres.

L'estació tindrà una superfície de 5.250 m² i dues andanes. Blanco ha anunciat que, tot i que no passarà pel centre de la ciutat, en la primera mitat del pròxim any es licitarà un estudi informatiu per a connectar el casc urbà d'Elx amb la nova infraestructura. «Per a això, analitzarem amb l'Ajuntament l'alternativa més viable que ens permeta duplicar el túnel que enllaçarà les actuals estacions de Carrús i El Parc amb la nova estació d'alta velocitat», va indicar el ministre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.