Societat

ANDREU XIMENIS

PORTAVEU DE LA PLATAFORMA FARTS DE SOROLL DE LA PART ALTA DE TARRAGONA

“Amb menys soroll també es pot viure i gaudir de la festa”

Estan farts del soroll excessiu que diuen que suporten a la Part Alta de Tarragona, durant les festes però també al llarg de tot l’any, i exigeixen mesures per tenir un barri millor

Dos anys després de crear la plataforma, encara n’estan farts, del soroll?
Les coses es van complicant. La Part Alta té altres problemes, tot i que ens volíem circumscriure només al dels sorolls excessius que patim. Però t’adones que qui provoca el soroll no són només les festes. La Part Alta s’ha convertit en un lloc on tothom que vulgui muntar alguna cosa es veu amb el dret de venir a fer el que vulgui. En aquesta societat només pensem que hem de fer soroll.
La Part Alta està saturada de locals d’oci i de restaurants?
Tot forat serveix per posar-hi un restaurant. Que hi hagi més de 160 restaurants i locals d’oci creiem que és suficient. Hem de tenir en compte que la Part Alta només té 20 hectàrees. Ens diuen que ens hem d’adaptar als nous temps i que cal fer de vianants el barri. Però resulta que agafen models com Toledo, que té un barri molt gran.
Estan d’acord amb la conversió en zona de vianants?
Ara és moda i sembla que tots hem de fer zona de vianants els nuclis antics. Que volem tancar el barri? Cap problema, tot i que l’experiència ens diu que sempre hi ha hagut queixes en altres ciutats on ho tenen així. El que no pot fer l’Ajuntament és dir que l’any que ve tanca definitivament la Part Alta; primer ha de preguntar a la gent. Què hi guanyarem amb la zona de vianants? Que podrem caminar millor? Sí, d’acord, però si després omplen els carrers de taules i cadires malmetran el domini públic. I això provoca una altra conseqüència: els pisos turístics. Ja comencem a tenir casos de gent a qui diuen que no els renoven el contracte i que tot l’edifici l’ha comprat un grup inversor per fer-hi pisos turístics.
La proliferació de pisos turístics ja és un problema?
Ara hi ha uns 160 pisos turístics a la Part Alta. Nosaltres hem agafat el model de Ciutat Vella [Barcelona], amb la superfície i els habitants que té, i ho hem comparat amb la Part Alta. I resulta que ens tocarien 30 o 40 pisos, no 160 com ja tenim.
Quin és el model de barri que volen des de Farts de Soroll?
Volem un barri residencial i en part turístic. Cal tenir més control del turisme. Tenim exemples d’altres ciutats dels problemes que tenen per massa turisme. Diuen que els creueristes tenen un fort impacte econòmic a la ciutat, però jo no noto res; l’únic és que tinc més molèsties, i l’IBI no me l’abaixen.
No volen que hi hagi tants actes festius a la Part Alta?
Enguany hem aconseguit alguna millora, perquè els restaurants ja no munten revetlles fins a la matinada. I han tret un dels grans concerts a fora del barri. Són les festes de Tarragona, no només de la Part Alta. Ens hem acostumat a no fer res sense fer soroll.
La festa comporta soroll.
Sí, però pot ser un soroll més limitat. Es poden fer actuacions més acústiques, més suaus. La gent la pots anar readaptant. Amb menys soroll també es pot viure i gaudir de la festa.
Farts de Soroll va demanar una suspensió total de llicències per a l’obertura de locals?
Sí, perquè considerem que amb 166 restaurants i locals d’oci ja en tenim prou. L’Ajuntament va fer una moratòria d’un any, que ara ja no existeix. Ara es poden obrir més discoteques.
Hi ha qui els acusa de voler un barri mort.
Sempre ens ha fet molta gràcia, això. Un barri és on viu gent; les persones que hi vivim som les que fem el barri, sinó seria una altra cosa; diguem-li parc temàtic. Necessitem unes condicions, marcades per les lleis o el sentit comú, perquè hi puguem viure. Que el barri està mort? No ho sé, penso que a les tres de la matinada la gent necessitem el mínim soroll per poder descansar. Què és un barri viu? El soroll? Que hi hagi gent tota la nit pel carrer? Jo no ho veig així. Al final aquest problema del soroll haurà d’acabar als jutjats.
Pensen denunciar-ho?
Si trobem finançament podria ser que sí que acabés al jutjat. No ens convenç aquesta opció i pensem que hem de ser suficientment persones per veure que si parlem ens podem entendre. Tot i que les coses tenen un límit. L’Ajuntament no pot estar obviant uns veïns. Fins i tot hi ha problemes amb els serveis d’emergència, que no poden accedir a determinats carrers. He vist fins i tot casos patètics d’haver de traure una caixa de morts, a la nit, entremig de les taules i cadires de les terrasses de la plaça de la Font.
Quins són els propers passos de la plataforma?
Treballem per fer una trobada amb els veïns per parlar de la conversió en zona de vianants, però està tot molt verd. Pel que fa al diàleg entre les associacions de veïns del barri –n’hi ha 5, no és normal!– cal que ens deixem de personalismes i perjudicis i veurem que hi ha més coses que ens uneixen que no pas que ens separen. Si no parlem farem malbé la Part Alta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Bancs per a la diversitat sexual al barri de Germans Sàbat

girona
educació

L’Institut Ca n’Oriac de Sabadell, premi Baldiri Reixac a l’escola transformadora

L’Espluga de Francolí
SOCIETAT

Tallers i signatura d’autors en la Fira del Llibre Infantil i Juvenil

girona
Mobilitat

Cadena humana per demanar la connexió en metro de la Trinitat Nova i la Trinitat Vella

Barcelona
MEDI AMBIENT

Recullen 230 quilos de brutícia en dues hores a la platja de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Compres a l’aire lliure a la Botiga al Carrer de Girona

girona

En marxa el comissionat per impulsar els estudis universitaris

figueres
Trànsit

Setanta multes a usuaris de patinet a Vilafranca en dues setmanes

Barcelona
infraestructures

Millores al polígon de Cardona en l’accés sud de la carretera C-55

Cardona