Premi a la promoció turística de Catalunya
La ruta de l’atzar, una pel·lícula de promoció turística de Catalunya, ha guanyat el premi a millor film turístic del món del 2018 concedit pel Comitè Internacional de Films Turístics (CIFFT). La peça promocional de l’Agència Catalana de Turisme s’ha imposat a més de 3.000 pel·lícules d’un centenar de països, en uns premis que són considerats els Oscar dels films turístics. El director general de Turisme, Octavi Bono, va recordar ahir que els premis reconeixen la “feina ben feta” en la promoció de Catalunya amb un film que projecta una imatge del Principat com a destinació cultural. El director general de Turisme va destacar que Catalunya està guanyant en turisme de qualitat com una destinació que dona “valor afegit”.
La pel·lícula explica la història de dues noies que segueixen les passes d’un cantant per Catalunya després de trobar el seu diari de viatge en una estació de tren. Les noies visiten destinacions turístiques de totes les demarcacions i descobreixen llocs com ara Montserrat, Lleida, els Pirineus, Tarragona, la Costa Daurada, la Costa Brava i Girona, on finalment troben el cantant. Al llarg del film sona una versió de la cançó de Jaume Sisa Qualsevol nit pot sortir el sol. El film, creació de l’agència de publicitat Chârles Barcelona de Carles Patris i David Pérez, ha estat realitzar per Román Parrado.