Societat

Societat

Un altaveu de la creació

En el seu quart aniversari , el Palo Alto Market es consolida com una plataforma per a artistes o dissenyadors emergents

El canvi de gestió del recinte on s’allotja suscita incertesa

Ja són quatre edicions a les esquenes, que aviat està dit. El Palo Alto Market, o Fest com també es fa dir ara, està d’aniversari i, potser per això, els seus responsables han volgut fer una parada tècnica per fer repàs a la feina feta fins ara i, sobretot, analitzar les perspectives d’un futur que es presenta amb interrogants. Però anem a pams. Pedrín i Paula Mariscal, cervell i pulmó del projecte, ens reben en l’antic complex industrial del Poblenou de Barcelona on un cop al mes es celebra aquest certamen, que pretén ser molt més que una fira on s’exposen, i es venen, productes de moda o disseny. “Volem ser un altaveu, una plataforma, per aquells creadors emergents que encara no es poden pagar un lloguer d’una botiga o fer publicitat” resumeix Paula Mariscal. I el mercat no només els ofereix l’espai físic on poden encaixar un centenar d’expositors per cada edició, sinó el recolzament d’una marca, Palo Alto, que està més que afermada. La prova són les 2.500 iniciatives, o projectes, que si han acotxat en aquests quatre anys de recorregut. Moltes, per no dir la majoria, en el seu dia van ser incipients iniciatives empresarials que, amb el temps, i amb la dosi necessària de sort i encerts, han pogut agafar prou musculatura com per obrir-se després camí en solitari. És el cas, per exemple, d’un grup de creadors que ha recuperat les sabates tradicionals dels pastors portuguesos i que van iniciar el seu recorregut com a negoci al mercat. Dos anys després, ja han pogut obrir tenda pròpia.

La música és una altra pota essencial d’aquesta aventura. “Ens hem convertit en una sala més de Barcelona, que cobreix un forat que abans ningú no cobria com és el de donar veu a artistes que encara no poden accedir a determinades sales com ara l’Apolo” explica Pedrín Mariscal. Partint d’aquest principi, un miler de grups o solistes han tocat en aquest enclavament del Poblenou des del seu naixement.

Però tot aquest relat, ara mateix, es projecta al futur, amb incertesa. L’Ajuntament de Barcelona vol que tot el complex on es fa el certamen, i on també hi tenen la seva seu diversos negocis, passi a ser gestionat de manera pública amb la participació d’un operador extern. Això implicarà que les regles canviaran, o no, pel Palo Alto Market? Ara mateix, és una pregunta sense resposta. En pocs mesos, però, l’hauríem de tenir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva