Societat

El turisme de països llunyans genera un 50% d’ingressos

Una quarta part dels turistes vinguts l’any 2018 procedien de regions “de llarg radi”, força allunyades de Catalunya

El sector veu factible i sostenible augmentar la xifra els pròxims anys

L’any passat, uns cinc milions de turistes dels anomenats pels experts “de qualitat”, que són els de llarg radi, de països asiàtics principalment, van suposar la quarta part dels visitants estrangers que van venir a visitar Catalunya (19,1 milions de visitants en total), però, en canvi, van realitzar una despesa de 10.033 milions d’euros, que van suposar un 49% del total d’ingressos per turisme estranger (que va ser de 20.601 milions). Ho posa damunt la taula The Shopping & Quality Tourism Institute, un think tank dedicat a l’impuls del turisme de qualitat i compres a l’Estat espanyol, que té com a repte augmentar encara més aquest tipus de turisme.

Aquest grup de pressió (del qual són membres, entre d’altres, CaixaBank, Iberia, El Corte Inglés, Global Blue o Mastercard) ha promogut fins ara quatre edicions del Summit Shopping Tourism & Economy, un congrés per parlar del turisme de qualitat i els seus beneficis, que ha convocat una cinquena edició a Barcelona. El Summit Barcelona: Turisme de Qualitat vs. Massificació Turística, es farà al CaixaForum els dies 8 i 9 d’abril i específicament debatrà al voltant de Les grans ciutats de la Mediterrània davant el fenomen turístic al s. XXI.

Un dels objectius del The Shopping & Quality Tourism Institute és “incrementar el nombre d’aquests viatgers dits de qualitat fins a 7,5 milions, cosa que, segons ells, faria créixer els ingressos anuals per turisme a Catalunya fins a 26.000 milions d’euros”. Això serien 5.000 milions d’euros més i, segons aquest think tank del turisme, això es podria fer “ sense provocar massificació”, ja que “es tracta de turistes que viatgen en qualsevol època de l’any”. En no ser turistes de temporada, la seva assimilació seria fàcil i beneficiosa, segons aquest grup.

Els turistes de qualitat són, segons The Shopping & Quality Tourism Institut, “turistes cosmopolites, viatgers de llarg radi, fonamentalment asiàtics, de la Xina, el Japó, l’Índia i altres economies emergents, els Estats Units, el Canadà, Llatinoamèrica, Rússia i també països del golf Pèrsic”. Es tracta –diuen– de mercats que tenen classes mitjanes joves d’alt poder adquisitiu i una capacitat de despesa que arriba a quintuplicar la dels europeus. Aquests turistes de qualitat “plantegen les seves vacances des de la perspectiva de viure experiències en un entorn segur, amb gran riquesa paisatgística, històrica i monumental. Viatgen diverses vegades l’any i en totes les estacions, preferentment a destinacions urbanes. Són respectuosos amb l’entorn i el medi ambient, i estimen les compres, la gastronomia i els bons vins”.

Perquè en vinguin més aquest think tank creu que s’haurien de fer diverses coses, entre les quals agilitar la tramitació dels visats per a xinesos i altres nacionalitats que els requereixen, “fins a situar-nos al nivell dels nostres competidors” (el Regne Unit, Irlanda i Croàcia entre d’altres) i donar suport, consolidar i incrementar noves connexions aèries que facilitin l’arribada d’aquests viatgers sense necessitat d’escales. També, i per continuar fomentant les compres, “millorar en la devolució de l’IVA a turistes “ (el tax free).

Creix el nombre de turistes que venen dels EUA

Per mercats, els països que més han crescut com a emissors de turisme cap a Catalunya els últims anys són els Estats Units (22%), Portugal (10%), Irlanda (8,4%) i Rússia (6,4%).

El Saló B Travel se centra en les sensacions

El saló B Travel va obrir ahir les portes a Barcelona i va apostar un cop més pel turisme d’experiències, i amb perspectives d’augmentar un 20% el nombre de visitants respecte del 2018. Més de 1.000 empreses representades en 200 exposicions, 40 de les quals són internacionals, omplen la Fira de Montjuïc fins demà. L’edició reserva un lloc especial al paladar, amb l’espai enogastronòmic de degustació B-Delicious; i a la cultura, amb un cinema amb una cartellera formada per audiovisuals de viatges. Tot plegat dins d’un saló dedicat al públic català, que “en general busca escapades de proximitat i econòmiques”, explica la directora de B Travel, Marta Serra. La meitat de visitants hi va amb una idea de viatge per a l’estiu.

La Diagonal i el passeig de Gràcia és on es gasta més

La despesa mitjana de compra més alta de l’Estat, 1.011 euros, se situa al barri madrileny de Salamanca; seguit de Port Banús, a Màlaga (994), la Diagonal i el passeig de Gràcia (973 i 850 euros).

Un 50% de les vendes ‘tax free’ es fan a Barcelona

Barcelona representa el 50% de les vendes tax free a l’Estat, segons la base de dades de tax free Global Blue. Les altres grans destinacions en tax free són Madrid, amb el 33% i Màlaga, amb el 6%.

Barcelona, un dels millors destins de compres d’Europa

Segons l’estudi Turisme de compres d’Iditur, Barcelona i Madrid se situen en la segona posició entre les millors destinacions de compres a Europa, només al darrere de Londres.

8 milions de turistes es van allotjar en hotels, a Barcelona

A la ciutat de Barcelona, els turistes allotjats el 2018 en hotels van arribar als 8.057.961, un 5,17% respecte a l’any anterior. El nombre de pernoctacions va ser de 20.261.281 (+2,91%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES