Uns 255.000 visitants per al Temps de Flors
Són uns 5.000 més que l’any passat i l’alcaldessa, Marta Madrenas, ho qualifica de creixement equilibrat
Les visites queden més repartides al llarg de la setmana
Unes 255.000 persones (en data de dissabte al vespre) han visitat l’edició 2019 de Temps de Flors. En espera del balanç definitiu, aquesta xifra ja representa un increment de cara al nombre de visitants del 2018, que va ser de 250.000.
Amb aquestes primeres dades, l’alcaldessa, Marta Madrenas, va fer ahir una valoració molt satisfactòria d’aquesta 64a edició de la mostra, i va destacar sobretot que s’ha distribuït el gruix dels visitants al llarg de la setmana. “Hem millorat molt l’assistència entre setmana; els caps de setmana com sempre, ha vingut més gent, però s’han reduït aquells pics tan alts d’extrema afluència. N’estem contents perquè era una de les línies de treball que s’havia marcat i ha donat molt bons resultats”, hi va afegir l’alcaldessa.
Des de l’Ajuntament es qualifica per tant el creixement d’equilibrat, en el sentit que el nombre de visitants suplementaris respecte a l’any passat s’ha repartit. Un dels factors que ha permès repartir el públic entre setmana ha estat la diversificació de les activitats i les nits amb els espais oberts, en què els gironins –diu l’alcaldessa–, han pogut gaudir amb tranquil·litat de les visites.
Més ocupació hotelera
Pel que fa a la procedència, la majoria dels visitants són de Catalunya i l’Estat espanyol, un 64%; un 17% venen de l’Estat francès i la resta, d’altres països. Madrenas també va avançar ahir que ha millorat l’ocupació hotelera, que s’ha situat entre un 85% i un 90%, mentre que l’any passat era de l’ordre d’un 70%). “Podem parlar de plena ocupació quasi a tot arreu”, diu l’alcaldessa.
Referint-se a la valoració del públic en relació amb les exposicions d’aquesta edició, Madrenas va agrair els comentaris que els han arribat, segons els quals aquest any “hi havia més flor que mai”.
Tenint en compte que efectivament s’havia fet un esforç perquè hi hagués més flor i que s’ha fet a canvi que hi hagués menys pressupost de màrqueting i comunicació, això significa, diu Madrenas, que l’aposta ha funcionat i que s’ha visualitzat. Els dubtes existien sobre si la reducció del pressupost de comunicació comportaria un descens de visitants, però no ha estat així. “Ha agradat, i estem molt satisfets que Girona quedi associada als conceptes de verd, natura, qualitat i acolliment a la ciutat”, hi va afegir.
L’alcaldessa no es va estar d’agrair la feina dels voluntaris i entitats que han treballat per aconseguir aquest resultat, tot recalcant que “per a una administració seria impossible assumir-ho, si no s’hi sumés tothom”.