Societat

Canvi radical del temps per avui i fins dijous

Canvi radical del temps per avui a tot Catalunya. Una línia frontal de pluges travessarà el territori i deixarà pluges arreu del sud cap al nord, fet que implicarà una dràstica davallada de les temperatures, de fins a 9 graus en algunes comarques. El temps de primavera durarà un dia i dimecres començaran a recuperar-se les temperatures, fins a normalitzar-se ja a darrera hora de dijous.

Les pluges seran generals des de primera hora a l’Ebre i les comarques centrals i es concentrarien al Pirineu i a les comarques de Girona a partir del migdia. El descens del termòmetre permetria que les precipitacions siguin en forma de neu al Pirineu per damunt del 2.300 metres, com ja va passar fa uns dies. El canvi de temps l’arrossegarà el vent de mestral, que ahir va complicar força l’incendi del Perelló.

Catalunya ja va registrar un dels mesos de maig més freds dels últims anys, amb rècords de temperatures mínimes com ara la del Pont de Suert, que va registrar -4,2 graus, la temperatura més baixa dels últims 23 anys. Prades va registrar -4,4 graus també al maig, de manera que els termòmetres a la banda baixa van afectar tot el territori, i van ser més benèvols a la costa central. Fins i tot la depressió central va registrar temperatures sota zero un parell de dies, com ara els -0,2 de Gimenells.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

societat

Rècord de calor a l’octubre en 49 de les 115 estacions meteorològiques automàtiques del país

BARCELONA
gastronomia

El suec Rufus Blad, millor barista de l’Estat

L’Hospitalet de Llobregat
el temps

Calor insòlita a principi d’octubre

barcelona

Menys accidents mortals, però augmenten el nombre de ferits greus

BARCELONA

Les platges de Barcelona superen els 5 milions de visitants a l’estiu

BARCELONA

Un terç dels majors de 75 anys té barreres per accedir des del carrer a casa seva

barcelona

Moren dues persones en estimbar-se en cotxe a Calafat

L’AMETLLA DE MAR

La bicicleta metropolitana fa via

BADALONA
SOCIETAT

Aprendre a cuinar per diversió

GRANOLLERS