Una oferta per gestionar la ràdio municipal de Girona
Haurà de tenir com a mínim quatre empleats i emetre des d’un local propi a la ciutat
Una empresa s’ha presentat al concurs que va obrir l’Ajuntament de Girona per gestionar la ràdio municipal durant dos anys per un import de 316.389,29 euros. El termini per presentar ofertes va acabar dijous, però encara s’han d’obrir els sobres per saber si l’oferta compleix les condicions.
Segons el plec de clàusules, l’adjudicatària haurà d’aportar locals propis o de lloguer que funcionin com a emissora i que siguin a la ciutat, i la plantilla per dur a terme la programació haurà de ser de com a mínim de quatre persones (un cap de programes i informatius, un redactor i locutor d’informatius, un realitzador i tècnic i un locutor de retransmissions del cap de setmana).
Pel que fa a la programació, s’hauran d’emetre com a mínim 80 minuts al dia d’informatius de dilluns a divendres, un debat d’actualitat setmanal de 90 minuts i també dedicar 90 minuts a programes o retransmissions esportives. També es fixa que hi haurà d’haver 10 minuts al dia per difondre informació d’“interès ciutadà” de l’Ajuntament, 50 minuts a la setmana per a espais de participació ciutadana i 100 minuts a la setmana sobre l’activitat cultural i educativa a la ciutat. El plec també estableix que la programació serà “normalment” en català i que tota la programació al 100% haurà de reflectir “la diversitat d’opcions polítiques, socials, lingüístiques, culturals, de gènere i religioses”.
El plec també deixa clar que el nom de l’emissora, que emetrà per la freqüència 97.2, serà FM Girona i que, a banda de la programació pròpia, la graella ha d’incloure un 10% de programació de col·laboració amb radioaficionats i cap a un 50% de programació en xarxa amb altres emissores locals i nacionals.