Societat

Moda

La 080 fa pedagogia

La dissenyadora Sonia Carrasco recorda el cost real de la roba i els efectes sobre el medi ambient de no tenir una producció controlada

El futurisme, el posthumanisme i la tecnologia inspiren les col·leccions per a l’estiu del 2020

“Una samarreta no pot costar 3 euros.” Ho va dir ahir la jove dissenyadora Sonia Carrasco, el dia en què s’estrenava a la passarel·la 080, presentant la seva pròpia firma després de passar per Zara, Alexander McQueen i Céline. Carrasco va defensar una nova forma de creació de moda que sigui realment sostenible i va voler cridar l’atenció del consumidor recordant què vol dir que es puguin comprar peces de roba a preus molt baixos. En aquest sentit va destacar la importància de “fer pedagogia amb el consumidor” sobre el cost real de les peces i la seva empremta ecològica. “Cal ser conscient del treball que hi ha darrere de cada peça i dels efectes sobre el medi ambient de no tenir una producció controlada”, va dir la jove dissenyadora, que va lamentar que algunes grans cadenes diguin que són sostenibles “a la lleugera” i sense saber “què significa això realment”. La seva nova col·lecció, Illa de Plàstic, porta, precisament, el lema de “No et deixis enganyar”, i aposta per aquesta coherència amb el medi ambient a base de teixits naturals com ara el cotó, però també de materials reciclats com ara el plàstic que s’acumula als oceans.

En la segona jornada ahir de la passarel·la 080, a més de Carrasco es va poder veure la proposta de Killing Weekend, la marca de moda urbana que proposa, amb la col·lecció Climb, línies geomètriques i estructurals que s’uneixen per formar peces que no es vinculen amb conceptes de talla o sexe.

D’impacte va ser la proposta Nous Nike, que Nous Étudion ha fet amb Nike, inspirada en la naturalesa espacial, la gravetat zero i la sensació de viure flotant. La fusió de materials tecnològics amb el treball artesanal genera una nova mirada sobre peces futuristes atemporals i funcionals. També es van veure les col·leccions de cara a l’estiu del 2020 d’Aubergin (Anna Uimonen i Nevean Holmes), titulada Alter Ego; la de Mans Concept& Menswear (Jaime Álvarez), titulada Nigth in Vienna; la proposat posthumanista de Txell Miras, i la col·lecció Cotton Club, de Menchen Tomas.

Per cert, la fashion start-up B-Come i la marca d’ulleres de sol Sea2See van ser els dos projectes guanyadors de la 5a edició del 080 Investor Day, el fòrum d’inversió internacional de la indústria de la moda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Urbanisme

Rebategen carrers de Sarrià per denunciar la destrucció dels jardins de Can Raventós

Barcelona
societat

Barcelona vol limitar l’horari d’obertura a l’entorn del carrer Tuset

barcelona
BADALONA

Els usuaris de Can Bofí Vell, condemnats a viure de nou al carrer

BADALONA
Albanyà

Bassegoda recupera el sant Miquel vandalitzat fa més de 20 anys

Albanyà
infraestructures

Posen en marxa els ascensors de l’estació de Mollet Sant Fost

MOLLET DEL VALLÈS
SALT

Els patinets han estat involucrats en una vintena d’accidents els últims sis mesos

SALT
GIRONA

L’Ajuntament instal·larà llums LED a l’entorn de les Hortes de Santa Eugènia

GIRONA
SALT

L’IDIBGI publica el joc virtual ‘Mite o Ciència’ de divulgació científica

SALT
societat

Oncolliga celebra aquest diumenge una nova masterclass de ioga benèfica

girona