Societat

JOAN COSTA

CAP DE L’ÀREA DE TRÀNSIT DELS MOSSOS D’ESQUADRA DE LA REGIÓ POLICIAL DE GIRONA

“Ha tornat a pujar la mobilitat”

Cada tres mesos es fa un estudi de l’accidentalitat

Setmanalment, es planifiquen uns 950 serveis operatius de trànsit

Q
uines solen ser les artèries viàries de la demarcació més utilitzades
?
L’AP-7 té una intensitat mitjana diària molt elevada. Altres eixos concorreguts són l’N-II/A-2 i la C-25. Tot i això, també hi ha altres carreteres potencialment fortes. A l’hivern incrementa la mobilitat en zones de muntanya, sobretot per adreçar-se a les pistes d’esquí, i en les connexions amb Andorra. Aquí tindríem, per exemple, l’N-260 i l’A-26. I des de Setmana Santa i durant l’estiu hi ha molta intensitat de trànsit, principalment els caps de setmana, per anar cap a la Costa Brava. Les vies amb més pas de vehicles en l’època estival són l’AP-7, la C-35, la C-31, la C-66, l’N-260, la C-260, la C-65, la C-63 i la C-25.
La mobilitat va en augment?
Ja fa uns anys que va pujant. Arran de la crisi, va quedar una mica més aturada, però va tornant a agafar embranzida. Tenim unes variacions a l’alça en els pics d’hivern i d’estiu, si bé el volum de vehicles és força constant al llarg de l’any a les comarques gironines, per on passen les principals vies de comunicació amb França, amb la resta de Catalunya i amb l’Estat.
I quins controls són més comuns?
Cada tres mesos fem un estudi de l’accidentalitat. I, d’acord amb els resultats, els adaptem. Si hi ha trams on s’originen més sortides de via, hi augmentem els controls de velocitat o els d’alcoholèmia. Setmanalment, preveiem uns 950 serveis operatius a les comarques gironines focalitzats en la prevenció de l’accidentalitat. S’acaben fent un 61% dels controls planificats perquè solen sorgir incidents en què han d’actuar els agents i, per tant, n’hi ha que s’han d’anul·lar.
Com es fa la planificació?
Les vies principals les controlem tot l’any. Per exemple, ens ocupem de la vigilància al tram gironí de l’AP-7: des del km 0, als Límits, fins al 100, a la frontera amb les comarques barcelonines. Les carreteres on situem més controls són l’AP-7 i l’N-II. D’altra banda, a l’hivern ens centrem també més en la muntanya, a la Garrotxa i al Ripollès. I, a l’estiu, focalitzem reforços a les zones costaneres i tenim en compte que hi ha moltes festes majors i llocs lúdics que obren, com ara carpes i discoteques. Això comporta un plus a l’hora de reconduir els controls i adaptar-los a certes franges horàries: coincidint amb l’obertura dels locals per enviar el missatge que som presents a la zona, i també després, per evitar que se surti a la carretera en unes condicions que no siguin adients. I, a partir de Setmana Santa, cada divendres i dissabte s’estableixen mesures especials per facilitar l’accés a la costa i més fluïdesa en el trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES