Societat

Els bicitaxis creixen al rebuf d’un buit legal

Barcelona vol una nova norma per fer front al transport il·legal de turistes

La ciutat de Barcelona té autoritzats 500 bicitaxis perquè treballin en el transport de turistes en unes rutes i condicions delimitades. En realitat n’hi ha més de dos mil funcionant. Les dades són del mateix Ajuntament, però coincideixen amb les apreciacions dels conductors d’aquests vehicles que s’hi dediquen de manera legal. “D’un any per l’altre jo crec que s’han triplicat”, assegura l’Andrés, un veneçolà que es dedica a aquest negoci des de fa quatre estius.

Per posar fre a la proliferació d’aquests vehicles que ocupen les zones turístiques de la ciutat i els itineraris dels vianants, moltes vegades sense cap mena de respecte, l’Ajuntament du a terme campanyes periòdiques d’inspecció i sanció que són insuficients per fer net. La mateixa regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, va reconèixer ahir que aquesta activitat turística es beneficia de viure en uns llimbs legals que dificulten l’acció del control administratiu. Per aquest motiu, l’Ajuntament intensificarà a la tardor contactes amb les administracions competents en matèria de regulació de la mobilitat per tirar endavant una reforma legal que doti la policia de mecanismes més efectius. Alarcón va explicar que es parlarà amb la Direcció General de Trànsit perquè els bicitaxis siguin considerats vehicles i, per tant, siguin sotmesos a les mateixes exigències de circulació que qualsevol altre, i també es parlarà amb la conselleria de Territori amb competències en l’àmbit del transport de passatgers.

Que no hi hagi instruments legals no vol dir que no s’hi estigui a sobre. Per exemple, el mes de juliol es van confiscar 122 vehicles que no tenien l’autorització per circular. Aquesta autorització es concreta de manera visible amb un adhesiu de color gris que es porta al quadre del vehicle amb un codi QR de l’empresa BSM, que és la concessionària municipal del servei.

Quan els agents aturen un vehicle, el primer que miren és que porti el codi i posteriorment analitzen la documentació, el registre i l’assegurança, entre altres requisits. Els agents també comproven que els vehicles facin una de les dues rutes que només tenen autoritzats de fer, tal com estableix el decret que va dictar l’Ajuntament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES