Girona obté, a la segona, proveïdor per a Temps de Flors
El primer concurs públic convocat per contractar una companyia que subministrés material per a la mostra d’enguany va quedar desert
En el segon procés s’hi ha presentat una empresa de Banyoles
El concurs públic que es va convocar per contractar un proveïdor del material per a la seixanta-cinquena edició de Girona, Temps de Flors finalment ha quedat cobert. L’Ajuntament va publicar el 3 de febrer un segon anunci per fer aquesta licitació, després que el primer procés quedés desert. Aquest fet va originar que l’expedient que es va haver de tornar a tirar endavant per obtenir un subministrador per a la mostra floral fos tramitat d’urgència. Tots els interessats tenien fins al dia 11 d’aquest mes per fer arribar les seves ofertes. En concret, s’hi ha presentat una empresa, que serà l’adjudicatària. Es tracta del centre de jardineria 9 Jardí, situat a Banyoles.
El pressupost de licitació és de 250.250,00 euros (IVA inclòs) i, a diferència del primer concurs que es va obrir, en aquest segon es va concloure que “no era procedent” la divisió del material per lots. Es considera que la coordinació és més àgil i eficient amb un únic proveïdor i també abarateix els costos.
Temps de Flors tindrà lloc enguany del 9 al 17 de maig. L’adjudicatari haurà d’aportar flor tallada, plantes vives, bulbs, arrels, esqueixos, material de floristeria i jardineria, i articles de decoració. La durada del contracte és de cinc mesos i es podrà prorrogar per a la celebració de Temps de Flors durant tres anualitats més, d’any en any (2021, 2022 i 2023). En el supòsit que es prorrogui, s’ha d’acordar dins dels tres mesos següents a la finalització del contracte.
La regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana, va manifestar ahir que en tot aquest procés el consistori “ha seguit els mecanismes legals establerts”: “Estem satisfets que en aquesta fase s’hi hagi presentat una empresa, que a més valorem que sigui del territori. Fa mesos que treballem en Temps de Flors 2020, tant en els processos administratius com en les novetats i la definició d’espais i artistes. I estem convençuts que serà un èxit, com sempre ho ha estat.”
Canvi de procediment
El sistema actual per seleccionar el proveïdor s’emmarca, de manera obligatòria, en la llei estatal de contractes del sector públic. El procés és diferent i més restrictiu que el que s’havia dut a terme fins ara, quan l’Ajuntament obria un registre per tal que les empreses interessades s’hi inscriguessin i es mirava, a partir d’aquí, si complien els requisits.
En el concurs que va quedar desert, els negocis tenien fins al 22 de novembre del 2019 per presentar les seves ofertes. El pressupost de licitació pujava a 305.450 euros (IVA inclòs) i el material necessari s’havia dividit en deu lots: flors tallades, plantes, material de floristeria i de jardineria; subministrament de gespa; material de fusteria; d’oficina; de reprografia; de drogueria i pintura; de serralleria; de ferreteria; de teixits, i de decoració. El hàndicap va ser que, dels deu lots, més de la meitat no van rebre cap oferta. Així es va fer constar en la junta de govern local del 5 de desembre del 2019, que va declarar desert, entre altres, el lot 1, que era precisament el de subministrament de flor tallada, plantes, material de floristeria i jardineria.