Societat

Els transportistes consideren que falta “una directiva clara” sobre com afrontar els efectes del coronavirus

El president de la CETCAT diu que hi ha indústries on segueixen treballant però sense voler rebre mercaderies

El president de la Confederació Empresarial de Transport per Carretera de Catalunya (CETCAT), Eduard Ayach, ha lamentat aquest dilluns la manca d’una “directiva clara” sobre com afrontar els efectes del coronavirus i ha demanat que es determini en quines activitats es pot seguir treballant i quines no. “El que voldríem com a sector és poder treballar garantint la seguretat de tothom i sinó no es pot, confinar-nos com tothom”, ha assenyalat el president de la CETCAT a l’ACN. Ayach ha constatat que l’ordre de la Generalitat al confinament domiciliari ha quedat en “paper mullat” perquè preval el reial decret espanyol i que s’han trobat amb indústries tancades però que treballen a l’interior però que es neguen a rebre mercaderies.

“Falta una directiva clara cap on hem d’anar i cap on evoluciona la malaltia. I aquí el que hem d’intentar és assegurar la salut de les persones i que el flux de productes bàsics arribi al seu lloc”, ha comentat el president de la CETCA.

Sobre les escenes viscudes aquest divendres i dissabte a molts supermercats catalans, amb clients anant a comprar massivament davant la imminent declaració de l’estat d’alarma, Ayach ha explicat que l’activitat i els recursos dels transportistes van augmentar per abastir aquests establiments i preveu que en les pròximes jornades el trànsit de mercaderies encara serà “bastant elevat”. No obstant això, d’altres transports “aniran baixant”, ja que per exemple no es pot subministrar productes a bars, restaurants i altres tipus de locals. “Caldrà tenir unes directives molt clares per veure com hem d’afrontar aquests dies que venen per davant”, ha reiterat. D’altra banda, el president de la patronal de transportistes també ha assegurat que “caldrà decidir quins aliments són bàsics i quins no” ja que dins l’alimentació hi ha molta tipologia de productes, amb uns més necessaris que d’altres. “Hi ha una sèrie de transports que han d’estar garantits perquè trencarien la cadena de subministrament però hi ha una sèrie de transport que el que fem és voltar per voltar perquè el punt de destí que estan tancats”, ha subratllat.

Menys activitat al CIM Vallès

Aquest dilluns l’afluència de transportistes al Centre Integral de Mercaderies del Vallès (CIM) ha estat menor a la que es registra en una jornada laboral habitual. Tot i que al llarg del matí nombrosos camions i furgonetes s’han adreçat fins aquest punt del Vallès, els responsables del CIM asseguren que l’activitat “ha caigut subtancialment”. Així mateix, han apuntat que cada dia entren i surten del centre una mitjana de 6.600 vehicles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Girona

Retransmissió radiofònica de la nova Orquestra Filharmonia

Girona
infraestructures

L’R3, R4, R7 i R12 afectades pel robatori de coure reuperen la normalitat

barcelona
MEDI AMBIENT

El govern aposta pel reagrupament de ramats per evitar atacs de l’os bru

Boldís
SERVEIS

Més freqüència de pas en el bus del Parc Nacional d’Aigüestortes

Pobla de Segur
societat

Mor Mari Valldeperas, històrica del voluntariat a Sabadell

societat

900 joves atesos en set mesos al servei d’acompanyament emocional del govern

barcelona
Girona

El PSC, indignat per la pèrdua de línies a La Baldufa

Girona
MEDI AMBIENT

El pàrquing regulat per accedir al pantà de Sau es reactivarà el dia 22

Sau
Medi Ambient

El pantà de Sau s’omple de curiosos per tornar a veure l’església envoltada d’aigua

barcelona