Societat

4.000 trucades al telèfon de Girona en 16 dies

Educació, recaptació i mobilitat han estat els temes principals de consulta

L’Ajuntament de Girona va informar ahir que ha atès un total de 3.997 consultes a través del telèfon municipal d’atenció ciutadana en poc més de dues setmanes, del 23 de març al 7 d’abril del 2020, i n’havia atès més de 1.600 més des del dia 13 de març, quan van començar les primeres mesures en contra de la Covid-19.

Des que es va suspendre l’atenció presencial a les dependències municipals, l’Ajuntament de Girona va decidir potenciar el servei d’atenció telefònica a la ciutadania. En aquest sentit, el consistori explica que el personal de l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (Oficina d’Assistència en Matèria de Registre –OAMR-) treballa des de casa en torns d’entre cinc i sis persones per resoldre els dubtes de tots els veïns i veïnes de la ciutat.L’Ajuntament detalla que la major part de trucades fan referència a qüestions sobre educació, principalment amb relació a les beques de menjador, amb 719 consultes. Les segueixen preguntes sobre recaptació (379), mobilitat (329), tràmits administratius (314), serveis socials (305), voluntariat (233), equipaments (203) i sobre el padró (175), entre altres. També es concreta que, dins d’aquest període, la primera setmana les consultes es van centrar en l’educació i en la segona, en els serveis socials. En aquest àmbit, el consistori destaca que ha elaborat un fulletó informatiu on consta el número de telèfon i el correu electrònic de contacte dels diferents serveis socials de la ciutat. Concretament, del Servei Bàsic d’Atenció Social, del Servei de voluntariat per la gent gran, del Servei d’atenció a la gent gran i dependència, del Servei d’informació i atenció a les dones (SIAD) i de l’Institut Català de les Dones, de l’Oficina Municipal de l’Habitatge i del Servei d’atenció psicològica. També s’hi recullen els diversos dispositius de Serveis Socials que la ciutat té per atendre les necessitats de les persones grans, de les persones vulnerables, de les persones sense llar i de tothom qui necessita accés urgent a l’alimentació bàsica durant l’emergència per la Covid-19.

Mercat del Lleó

També es va informar que el servei de repartiment a domicili del mercat del Lleó ha quedat temporalment suspès. Davant l’alta demanda de peticions, l’Associació de Comerciants de la Plaça del Mercat ha decidit aturar el servei i reorganitzar-lo per poder respondre al volum de comandes actual, i assegurar el repartiment amb totes les garanties.

D’altra banda, entre la policia local i els Mossos dimarts es va denunciar 101 persones per haver incomplert el confinament.

LA XIFRA

719
consultes
han estat relatives a educació, principalment relacionades amb les beques de menjador.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva