Societat

Elite Taxi no es refia del retorn d’Uber a Barcelona: “L’empresa no ha entregat del tot les seves armes”

Uber defensa les VTC com a alternativa en cas que el taxi no pugui fer front a futurs canvis de demanda

Elite Taxi no es refia del retorn d’Uber a Barcelona després de dos anys sense operar a la capital catalana. En una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio, el portaveu de la plataforma, Tito Álvarez, considera que Uber “no ha entregat totes les seves armes” i exigeix a l’empresa que elimini les llicències VTC.

“La convivència entre taxis i vehicles VTC no és possible”, ha defensat Álvarez. Per altra banda, el director general d’Uber a l’Estat, Juan Galiardo, ha subratllat que uns dels principals problemes de Barcelona és l’alta concentració de vehicles privats.

En aquest sentit, ha reivindicat el paper de les VTC, presentant-les com una alternativa més en cas que el sector del taxi no pugui fer front a futurs canvis de demanda.

De moment, Uber ha plantejat el seu retorn a Barcelona per funcionar com a intermediari del sector del taxi.

Seguint el model que ja va aplicar a Madrid, la companyia ha obert un període de tres mesos per tal que els taxistes es puguin registrar a la plataforma i puguin accedir als usuaris que utilitzen l’aplicació.

A Madrid, la fórmula ja fa un any que funciona, i Uber suma més de 1.500 taxis registrats.

Álvarez ha assegurat que les opinions que li han arribat durant els últims dies per part de taxistes que s’han registrat a la plataforma d’Uber a Barcelona “no són bones” i ha reclamat a l’empresa que faci una enquesta per determinar “si Uber és benvinguda o no”.

Alhora, el portaveu d’Elite Taxi ha defensat que el taxi és un sector regulat i, per tant, “l’usuari té garantit que no se li cobrarà un preu abusiu”.

“Per altra banda, el taxi també contribueix a fomentar un model d’economia circular”, ha afegit Álvarez.

Galiardo, per la seva part, ha subratllat que el principal problema de Barcelona no és la convivència entre taxis i VTC, sinó la congestió de vehicles a la capital catalana.

“Cada dia hi ha mig milió de cotxes que entren a Barcelona, i això no és sostenible; si els usuaris no poden trobar taxis a través de la nostra aplicació, és lògic que les VTC es presentin com a alternativa”, ha comentat.

El director general d’Uber a l’Estat, però, assegura que la voluntat de l’empresa és treballar únicament amb el taxi si el model permet oferir un bon servei al client.

Finalment, ha destacat que un dels objectius d’Uber consisteix a contribuir a la digitalització del sector i facilitar la vida al taxista. “Venim a oferir descomptes per estimular la demanda i perquè el sector del taxi pugui renovar la seva flota”, ha conclòs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La UE confia posar la primera dosi d’un 6% de població en els primers dos mesos de vacunació

brussel·les

El DOGC autoritza l’obertura dels centres comercials i les colònies amb el grup bombolla a partir de dilluns

barcelona

Neix al Zoo de Barcelona una mona aranya, espècie en perill crític d’extinció

barcelona

Es manté la lleu baixada dels indicadors de la Covid-19 a Catalunya

barcelona

Només una dosi per als menors de 55 que hagin passat la Covid

Barcelona

Menys delictes i més queixes d’incivisme a Girona el 2020

Girona

El turisme veu “molt útil” un passaport de vacunació tot i generar dubtes ètics

barcelona/Girona

Una setmana de coll, i gràcies

Barcelona

La revolta al carrer pel cas Hasél divideix l’Ajuntament

barcelona