Societat

Renfe té a punt el servei Avlo d’alta velocitat

Té previst començar a operar el 23 de juny al corredor Barcelona-Madrid

Un any després que l’esclat de la pandèmia obligués a endarrerir la seva posada en funcionament, Renfe ho té tot a punt per començar a prestar el seu servei d’alta velocitat i baix cost amb la marca Avlo. Així ho va explicar Félix Martín, director de nous serveis d’alta velocitat de Renfe, que va assegurar que la data d’inici serà el 23 de juny i que fins i tot podrien avançar-la “si les condicions de la pandèmia ho permeten”. Per ara la companyia, que està molt satisfeta de la resposta obtinguda, ja ha venut prop de 200.000 bitllets i la meitat es van esgotar en un sol dia.

El nou servei enllaçarà Barcelona i Madrid amb quatre freqüències diàries per sentit, dues s’aturaran també a les estacions catalanes d’alta velocitat i, segons Renfe, l’oferta s’anirà modulant en funció de la demanda. Els primers trens que prestaran el servei ofereixen 438 places, 20% més que els actuals AVE i ja estan en període de proves. Més endavant s’incorporaran nous trens amb una capacitat de 581 places per tren que, en doble composició, podrien sumar una oferta de 1.162 seients. Ahir, durant el primer viatge amb passatgers entre Madrid i Barcelona, Félix Martín va explicar que amb el 80% de les places ocupades el servei serà rendible i es va mostrar optimista tot i la caiguda de la demanda provocada per la crisi sanitària. “Volem captar gent que no fa servir el tren, famílies i joves, amb uns preus molt atractius a partir de set euros”, va dir, i es va mostrar convençut que la nova oferta no restarà clients a l’AVE. Martín va destacar la flexibilitat del servei i els preus dinàmics que s’adapten a les necessitats dels usuaris, que pagant suplements poden triar seient, afegir més equipatge a la maleta de cabina i la bossa de mà inclosa al preu i fer anul·lacions i canvis. L’Avlo començarà a operar en el context de liberalització del sector i ho farà setmanes després que un dels seus competidors, Ouigo. Aquest fet no preocupa el director de nous serveis d’alta velocitat de Renfe, que va destacar l’experiència de la companyia com una garantia d’èxit del servei. El servei comença pel corredor amb més demanda de l’Estat i és previst que el 2022 s’hi afegeixi la ruta entre Madrid i Sevilla.

LA XIFRA

200.000
bitllets
ha venut el nou servei de Renfe, que oferirà quatre serveis diaris per sentit entre Barcelona i Madrid.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva