Societat

El carrer Barcelona, Emili Grahit, l’avinguda Jaume I i el passeig d’Olot, a 40 km/h

Els canvis de límits de velocitat entren en vigor dimarts de la setmana vinent

L’Ajuntament de Girona s’ha adaptat a la modificació general de circulació

Tots els vehicles que circulin dins del nucli urbà de Girona a partir de dimarts de la setmana vinent ho hauran de fer a 30 km/h com a màxim. Aquest és un dels canvis que fixa el nou reglament general de circulació, aprovat per l’Estat, per a les vies amb un sol carril per sentit.

Però hi ha altres canvis en els límits de velocitat a la ciutat de Girona perquè es permetrà circular a 40 km/h a les vies de la xarxa viària bàsica que creuen la ciutat i connecten amb els municipis veïns. En concret, a Girona es podrà circular a 40 km/h des de plaça de la Vila de Perpinyà fins a la plaça de Salt, passant per l’avinguda de Josep Tarradellas i el carrer del Riu Güell; des de la plaça de la Vila de Perpinyà fins al carrer de Barcelona, passant per l’avinguda de França i el passeig de la Devesa, i als carrers d’Emili Grahit i el passeig d’Olot. També a les vies que alimenten la trama d’aquests eixos, com són el pont de l’Aurora, el carrer de Sant Gregori, el carrer de Roberto Bolaño i Ávalos, el pont de Fontajau, el carrer de Salt, el carrer de Reggio Emilia i la carretera de Sant Feliu. Per últim, alguns trams de la xarxa local com ara el carrer d’Albi, el carrer del Riu Cardener, l’avinguda de Montilivi, el carrer del Pic de Peguera, la pujada d’Alfons XII, el carrer de Pedret, l’avinguda de Ramon Folch i la Gran Via de Jaume I seran també zones on es podrà circular a 40 km/h. El nou límit de velocitat, però, no serà homogeni de punta a punta d’aquests vials, perquè hi haurà trams propers a entorns sensibles com ara els centres educatius, com és el cas de l’avinguda Josep Tarradellas (davant dels Maristes) entre la plaça de l’Assemblea de Catalunya i la ronda del passeig d’Olot, on no es podran superar els 30 km/h.

La regidora de Mobilitat, Marta Sureda, va explicar ahir que el nou reglament de circulació, que l’Ajuntament ha adaptat, vol aconseguir “disminuir els accidents” i tenir “carrers segurs”. “Si la velocitat és menor, el temps de reacció és major i l’impacte que rep la víctima també és menor”, explica Sureda. Des de l’Ajuntament expliquen que, en tractar-se d’una velocitat genèrica, no és col·locarà cap senyal als carrers afectats. Però sí que hi haurà una sèrie de vies en què, per les seves característiques, es podrà circular a un màxim de 40 km/h. Sobretot es tracta d’aquells eixos viaris que creuen la ciutat i connecten amb els municipis veïns. I on fonamentalment hi ha més d’un carril de circulació per sentit.

A partir d’avui, l’Ajuntament farà una campanya informativa amb banderoles i als mitjans de comunicació per donar a conèixer aquests canvis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un ferit greu i dos menys greus en un accident de trànsit a la C-14 a Ciutadilla

Ciutadilla

Les terrasses i els passejos de la Costa Brava s’omplen amb el bon temps i amb la mirada fixada en els sopars

Platja d’Aro

El 80% de la població de més de 60 anys ja té una primera dosi de la vacuna contra la covid-19

Barcelona

Bolca un camió carregat amb 160 porcs a la C-63 a la Vall d’en Bas

La Vall d’en Bas

Les restes del coet xinès cauen a l’oceà Índic sense causar danys

Pequín

Petit incendi forestal a Collserola, a tocar del barri de Canyelles

Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Temps inestable

Barcelona

La UE anuncia que no renovarà el contracte amb AstraZeneca a partir del juny

Brussel·les

Nou dies consecutius de millora dels indicadors epidèmics

Barcelona