Societat

La recuperació de la mobilitat eleva la mortalitat a les carreteres i el maig acaba amb 17 víctimes, 44 des del gener

El 34% de les víctimes mortals són motoristes

Un total de 44 persones han mort en 42 accidents de trànsit a les carreteres catalans durant els primers cinc mesos de l’any.

D’aquestes, 17 s’han produït només al maig, el mes més mortífer del que va d’any amb un 38,6% del total de les víctimes.

Des del Servei Català de Trànsit (SCT) han indicat que el maig ha coincidit amb la fi de l’estat d’alarma i la recuperació de la mobilitat a valors similars a la situació prepandèmica.

Enguany els morts han anat augmentant cada mes: al gener van ser quatre, al febrer sis, al març vuit i a l’abril nou. El 34% de les víctimes mortals són motoristes.

Durant els primers cinc mesos del 2020 hi van haver 45 víctimes en 38 accidents mortals.

La meitat de les 44 víctimes pertanyen a col·lectius vulnerables: 15 motoristes, cinc vianants i dos ciclistes.

Trànsit ha destacat especialment les motocicletes, ja que en comparativa amb l’any passat s’han duplicat les víctimes mortals que conduïen aquest vehicle.

D’altra banda, en 10 dels 15 accidents mortals amb motocicleta, el sinistre ha estat amb un altre vehicle implicat i el 60% han passat en cap de setmana o festiu.

A més, 8 dels 15 accidents mortals en motocicleta s’han concentrat a les comarques de Barcelona.

Davant d’aquestes xifres i a les portes de l’estiu, el Servei Català de Trànsit ha demanat més percepció del risc i consciència de la pròpia fragilitat als motoristes i ciclistes, així com respecte i col·laboració a la resta d’usuaris per reduir les víctimes a les carreteres.

Més d’un vehicle implicat

En aquests primers cinc mesos de l’any es consolida la tendència a l’alça dels accidents mortals amb més d’un vehicle implicat, atès que 34 dels 42 sinistres, el 81%, ho han estat.

Els accidents en solitari, que l’any passat representaven la meitat de la sinistralitat mortal, enguany suposen el 19%. Dins de la categoria d’accidents amb més d’un vehicle implicat, cal destacar també l’increment de les col·lisions frontals, que han passat de cinc el 2020 a 12 aquest 2021.

D’altra banda, la meitat de les víctimes s’han produït en dies feiners i l’altra meitat en cap de setmana -tenint en compte des de les 15 hores de divendres- o festiu.

Per edats, les víctimes tenien majoritàriament entre 35 i 44 anys, amb un total de 13, quan l’any passat van ser set. En canvi, en els primers cinc mesos de l’any passat hi van haver 15 morts d’entre 45 i 55 anys i enguany han estat sis.

De les 17 víctimes registrades al maig, la demarcació de Tarragona va ser la que més en va tenir. Tot i això, és l’única que registra menys víctimes per accidents de trànsit que l’any passat: onze per 13.

Una altra demarcació amb dades negatives aquest maig ha estat Lleida, on han perdut la vida cinc persones, de les vuit que ha registrat la zona des d’inicis d’any.

Barcelona i Girona sumen enguany les mateixes víctimes mortals que el 2020, 17 (vuit motoristes i dos vianants) i vuit respectivament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La lava del volcà de La Palma podria arribar aquest dilluns al mar

La Palma

Batlle alerta sobre el punt d’inflexió dels botellots en derivar en “violència extrema” i reconeix “sorpresa”

Barcelona

Impuls a les vendes en línia dels productors locals

Pla per controlar el Ter

torroella de montgrí
JAUME FONDEVILA
AL. GUALTA

“Cal tenir els rius ben nets”

gualtas
JORDI COLOMÍ
ALCALDE DE TORROELLA DE MONTGRÍ

“És clau actuar ara”

torroella de montgrí

Crida dels científics a un “principi de precaució” per no danyar el golf de Roses

Roses

La delinqüència comuna s’aprofita dels botellots

barcelona
societat

El 71è Concurs de Colles Sardanistes es reprèn per la Mercè