Societat

Exigeixen un entorn sense cotxes a les escoles de Girona

Vuit AFA presenten un manifest obert a adhesions en què es reclamen també més camins escolars i que es faciliti l’ús del transport públic i la bicicleta

Consideren ”petits retocs anecdòtics” el que s’ha fet fins ara

“Exigim que es desenvolupi un pla de pacificacions de carrers propers a totes les escoles de Girona amb l’objectiu de suprimir el trànsit a l’entorn immediat dels centres.” Aquest és el primer punt de les nou peticions incloses en el manifest Per una ciutat dels infants: entorns escolars segurs, saludables i lliures de cotxes, que es va presentar ahir al vespre al pont de Pedra i que ha estat promogut per Girona pel Clima i les vuit associacions de famílies d’alumnes (AFA) que han participat els últims mesos en la campanya Revolta escolar (Montfalgars, Annexa, Balandrau, El Bosc de la Pabordia, Montjuïc, Pericot, Bruguera i Àgora). En el text, obert a adhesions tant d’entitats com de ciutadans, destaquen que el confinament “va ser arreu del món el tret de sortida per modular l’espai públic”; en el cas dels infants, allunyant el trànsit de vehicles de les escoles o aconseguint que redueixin la velocitat quan s’hi acosten. “Més enllà de l’evident perillositat dels vehicles a motor, l’exposició constant a la contaminació acústica i atmosfèrica dels cotxes comporta retards en el desenvolupament cognitiu i neuronal”, subratllen. En el cas de Girona, però, troben que les actuacions que s’han fet en algunes escoles “són insuficients i es limiten a petits retocs anecdòtics, com ara ampliacions de voreres per facilitar la distància de seguretat”. Així, lamenten que “no s’han fet pacificacions de carrers, no s’han desenvolupat camins escolars segurs, no s’ha utilitzat l’urbanisme tàctic per reduir la velocitat dels cotxes i no s’ha fomentat el transport públic”.

Menys cotxes i altres

Tot i que en el manifest es reclama la supressió total del trànsit a l’entorn dels centres, s’hi indica que a les vies en què no es pugui per les seves característiques es redueixi “a un màxim d’un carril de circulació de cotxes i motos” i que si tampoc fos possible això s’hi incorporin radars de velocitat i altres mesures físiques de reducció de la velocitat “per aconseguir un nivell segur de 20 km/h”.

En el manifest se sol·licita que s’estudiï com desenvolupar nous camins escolars segurs i que “es doti els recorreguts de la infraestructura necessària perquè siguin còmodes i eficients”. També es demana que es potenciï el transport públic i que els carrils bici de davant de les escoles siguin segurs i amplis. A més, es vol que s’eliminin les places d’aparcament (incloses les de motos a la vorera) dels accessos als centres i que se substitueixin per aparcaments per a bicis, espais verds o per als vianants.

El text, en què s’insta l’Ajuntament a respondre les demandes de les AFA i les escoles, es reclamen també controls de contaminació i soroll, i que a dins les escoles “es garanteixi aire net d’alta qualitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Seqüencien PCR positives per determinar-ne variants

GIRONA

La regeneració dels boscos després d’un foc, a estudi

Girona/ Vilopriu

Rebrot amb força a la Xina

Tòquio
societat

La fiscalia arxiva la investigació de les subvencions del govern Colau

Breda, vila pionera en gestió de la cultura emocional

Breda
JOSEP MARIA RÀFOLS
Periodista i historiador. Autor de 'La increïble història del bisbe Irurita' (Editorial Base)

“El bisbe Irurita va fugir dels ‘rojos’ disfressat”

barcelona

Un 7% dels sanitaris no han estat vacunats

Barcelona

Absolució del Sindicat de Llogateres

Barcelona

A debat el model turístic de la zona centre de Banyoles

Banyoles