Societat

MediaMarkt celebra 20 anys de la seva arribada a la ciutat de Girona

Ho commemora amb un acte al qual ha convidat proveïdors i col·laboradors, a més d’una representació dels seus clients

El gerent, Maneu Fernández, mostra la seva satisfacció per la innovació i adaptació constant que han sabut oferir

En aquestes dues dècades, l’establiment ha complert el seu objectiu inicial d’apropar la tecnologia al gran públic

“Actualment, un 47% de les compres ‘online’ són de clients que volen recollir-les a la botiga”
“Sempre hem anat adaptant el pas als canvis que ens demanaven la societat i els consumidors”

“Recordo molta il·lusió per començar un projecte, que, de fet, representava també l’inici d’una era, perquè aportàvem un concepte innovador i trencador a la ciutat que era el d’apropar al màxim la tecnologia al consumidor.” Així recorda el gerent de MediaMarkt Girona, Maneu Fernández, l’arribada de la botiga a Girona, a la zona de Mas Gri, ara que fa dues dècades de la instal·lació de la cadena a la capital gironina.

Aquell primer mercat local al qual ells van apuntar és ara un mercat global que els exigeix una actualització i innovació constants. I aquest ha estat, segons afegeix Fernández, un dels principals desafiaments al llarg d’aquests anys: “Hem tingut un creixement constant, anant avançant i guanyant terreny, sempre intentant anar al pas que ens marcaven les necessitats dels clients.” L’adaptació va ser present també, recorda, en moments difícils, com en aquella primera crisi del 2008. “Hi va haver una caiguda en vendes important en tots els sectors”, explica Fernández, que adverteix: “Dels mals moments és quan un en pot aprendre més.” “Vam notar que la gent jove volia treballar, o que el client es plantejava reparar abans de comprar tan compulsivament. Crec que vam retornar a alguns valors que havíem oblidat i això també va ser bo”, explica el gerent de l’establiment gironí, que hi afegeix: “I nosaltres ens vam adaptar, una altra vegada, a aquesta nova manera de viure-ho.”

Adaptació i innovació. Els dos conceptes que són, segons afirma Fernández, part de l’ADN de la cadena MediaMarkt. I més en els temps en què han hagut de moure’s, en què el model de negoci ha variat tant i ha demanat noves maneres de servir el client: “Hem estat pioners en el concepte omnicanal i ara nosaltres ja utilitzem el concepte omniclient, un tipus de consumidor que usa i demana una total fusió dels diferents canals de venda, presencials i digitals. Tots els canvis que fem són fruit d’una observació constant, d’estudis de mercat però també de com es mou la societat, com actua el client. Cal ser a la botiga i escoltar, per saber com el client compagina l’observació en directe mentre consulta el producte en el seu smartphone. Els canvis són ràpids i constants. És impossible imaginar com serà el comerç o les botigues d’aquí a dos anys, perquè el que hem viscut en els darrers temps ha estat un autèntic repte.” Pel que fa a com s’aconsegueix reaccionar a temps a tants canvis, Fernández insisteix: “La capacitat de reacció, d’ajustament i remodelació forma part de l’ADN de la marca. Jo fa 22 anys que hi soc i en soc testimoni. Som inquiets i observem constantment, i quan el client canvia i modifica els seus hàbits, nosaltres fem una interpretació d’aquestes transformacions i canviem amb ell.”

Així va ser durant la pandèmia, en què la necessitat de fer teletreball els va exigir, de nou, una transformació i una habituació a la nova situació. “Allò va accelerar encara més el procés cap a l’omnicanalitat. El client que no havia comprat mai online va començar a fer-ho i nosaltres hi vam ser per fer-li-ho fàcil. Amb la botiga tancada, vam canviar els sistemes perquè les compres no s’haguessin de servir des de Pinto, a Madrid, sinó que cada comanda es pogués servir des d’alguna de les 90 botigues que hi havia en aquell moment, convertint-nos en una gran plataforma online. El canvi que, en una situació normal, s’hauria fet en dos anys, es va fer en dos mesos!”

I aquesta aclimatació constant augmentarà ara amb una nova ampliació de la nau de Mas Gri: “Ampliem la nau uns 750 metres quadrats i l’ús que se li donarà, amb noves zones de recollida per a les compres online, mentre que la resta d’espai serà per a magatzem, per poder tenir més estoc in situ”, explica Fernández, que destaca que el 47% de les compres són de clients que les volen recollir a la botiga. Sobre què és el que falta per millorar encara més el servei, Fernández recorda la necessitat d’arribar a l’“última milla” focalitzant sempre el servei fet en transport sostenible.

La botiga celebra el seu aniversari amb un esdeveniment en què hi haurà una representació dels clients, i proveïdors i col·laboradors. “Aquests han estat els nostres principals companys de viatge”, conclou Fernández.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els indicadors es mantenen estables

Barcelona

Argimon reitera que només es plantejaran el certificat covid si la situació empitjora: “Quant menys, millor”

BARCELONA

Baixen a 26 els grups escolars confinats i hi ha 3.504 persones en quarantena

BARCELONA

La borsa es recupera amb l’anunci de l’obertura de fronteres dels EUA

barcelona

El govern promet diàleg en parcs verds de més de 5 MW

barcelona
En clau femenina

En clau femenina

Fires de Sant Narcís
Dones de Girona

Carme Jou Vicens

Fires de Sant Narcís
Dones de Girona

La ciutat de les dones

Fires de Sant Narcís
Dones de Girona

Carmina Virgili i Rodón