Societat

El tram final del carril bici del Pont Major a Campdorà, en marxa

La durada prevista dels treballs és de mig any

La via, en paral·lel al riu Ter al principi, enllaçarà amb Celrà

L’Ajuntament de Girona ha començat fa uns dies els treballs de la tercera i última fase del projecte de connexió del carril bici que ha d’unir els barris del Pont Major i Campdorà. Les obres es portaran a terme entre l’espai lliure que hi ha al costat de la benzinera del pont de l’Aigua –punt final de la segona fase– i el límit nord del terme municipal de Girona a Campdorà, al límit amb Celrà. Les obres duraran al voltant de mig any.

Segons informa el consistori, les actuacions consistiran a adequar el camí existent entre aquests dos punts com a carril preferent per a bicicletes i vianants. En aquests primers dies, els treballs s’estan desenvolupant al tram del pla de Campdorà i s’hi està fent la pavimentació i la senyalització del camí i la instal·lació d’una tanca de protecció per la via del tren. El contracte de la tercera fase de les obres de connexió del carril bici entre el Pont Major i Campdorà s’ha adjudicat a l’empresa Obras y Pavimentos Brossa SA per un import de 356.642,30 euros (IVA inclòs). L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas (Junts), va visitar ahir els treballs i va parlar d’un “projecte molt ambiciós, que dota el conjunt de la ciutat d’una nova infraestructura verda”.

La tercera fase discorrerà en paral·lel al riu Ter al principi, seguint el camí públic ja existent. Després s’enfilarà cap al camí d’accés a can Peres. En el passat, la primera fase es va portar a terme el 2018 i va executar-se entre l’encreuament dels carrers del Portlligat i l’Illa de Tenerife i el pont de l’Aigua, on es va crear un nou tram de via verda pedalable a la zones de darrere del pavelló i el camp de futbol del Pont Major i en un petit camí existent entre el centre cívic Pont Major i el pont de l’Aigua. La segona fase va consistir en la construcció d’una rampa per unir la via ciclista de la primera i l’inici del tram de la tercera i va acabar el mes de juliol del 2021.Turisme Transfronterer Fluvial i Sostenible (TTFS), que integra els rius Tet, Ter i Segre, desenvoluparà una nova oferta turística transfronterera: el turisme fluvial, encara incipient en l’espai pirinenc. El fil conductor serà la creació d’itineraris fluvials a partir de la interconnexió de les vies verdes existents entre zones urbanes i rurals. Al mateix temps que es millora la qualitat dels ecosistemes, es desenvoluparà el potencial turístic de les conques dels rius Tet, Ter i Segre com un únic circuit complementari: activitats de descobriment de la natura, esdeveniments culturals, jornades gastronòmiques, circuits turístics entre les tres conques i projectes conjunts d’hibridació cultural i dinamització turística.L’objectiu és el d’articular un únic espai transfronterer lúdic ecològic, des d’una lògica sostenible i de valorització mediambiental, respectuosa amb el territori i en col·laboració amb els actors econòmics més lligats al riu

LA XIFRA

356.642
euros costaran els treballs de la tercera fase del carril bici, adjudicats a Obras y Pavimentos Brossa SA.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els centres gironins exposen les seves queixes a Cambray

GIRONA

Colau llueix política social i verda una setmana després de dir que repeteix

barcelona
EUDALD CARBONELL
ARQUEÒLEG I GEÒLEG

“Estem accelerant que vingui una glaciació”

cervià de ter
Societat

Confirmats 4 casos de verola del mico

Barcelona
SOCIETAT

Detecten 32 casos de clamídia en cribratges a Lleida

El Congrés avala per ampli consens el ‘només sí és sí’

Barcelona

La justícia falla en la violència vicària

barcelona

Figueres aspira als Next Generation per fer una millora del centre històric

FIGUERES

Relleu a l’alcaldia de Palafrugell

palafrugell