Societat

L’operació sortida del pont desferma les cues al voltant de l’àrea metropolitana

Es van registrar marxes lentes des de primera hora, amb retencions de més de 20 quilòmetres en alguns trams

L’AP-7 i les rondes, les més col·lapsades

L’expectativa d’un pont de Sant Joan de tres dies per primer cop sense restriccions després de dos anys de pandèmia va fer omplir les autovies i autopistes de l’entorn de Barcelona i de l’àrea metropolitana, amb llargues cues durant pràcticament tot el dia. A les dues de la tarda, una hora abans del moment en què començava l’operació de manera oficial, ja es detectava trànsit molt intens amb diverses retencions a l’AP-7, al seu pas pel Vallès i pel Baix Llobregat.

Així, per exemple, a primera hora de la tarda hi va haver al voltant de 20 quilòmetres de retencions a Granollers en direcció a Girona, uns 18 quilòmetres entre Sant Cugat i Castellví de Rosanes, vuit quilòmetres al Papiol baixant cap a Tarragona i 12 més a Castellví, també en direcció sud. Alhora, es va registrar trànsit molt lent al llarg d’uns cinc quilòmetres a la C-32, a l’altura de Mataró, en les dues direccions; a la C-58, al terme municipal de Ripollet, de 7 quilòmetres en direcció a Barcelona, i a la C-32, a Cornellà, en direcció a Castelldefels, amb 4 quilòmetres de vehicles que circulaven molt lentament. El trànsit també va ser molt lent a la C-17, a Mollet del Vallès, amb densitat durant de 3 quilòmetres en direcció a Barcelona, i a la C-17, a Parets, de 3 quilòmetres, en direcció a Vic. Des de l’hora de dinar les dues rondes de Barcelona havien tingut circulació intensa. Totes dues vies de sortida de la capital, la B-10, la del Litoral, i la B-20, la de Dalt, van registrar trànsit dens des del migdia, amb molts vehicles que pujaven en direcció a Girona.

Per acabar-ho d’adobar, a l’A-2 un accident va provocar sis quilòmetres de cues a tocar de Castellbisbal en sentit Lleida per un carril tallat a causa del sinistre.

Trànsit preveu que uns 450.000 vehicles formarien part de l’operació sortida entre ahir i avui, una mobilitat comparable a la de l’any 2016 i també la de l’any passat, coincidint amb la revetlla.

Enguany han quedat enrere les restriccions més severes de la pandèmia, i només n’hi ha en el cas dels camions. Els que ahir circulaven per l’AP-7 entre la Roca i Martorell entre les cinc de la tarda i les deu del vespre només podien anar pel carril dret, sense avançar, i a menys des 80 quilòmetres per hora.

Pel que fa als càlculs de l’operació tornada, que s’espera per diumenge a la tarda i al vespre, Trànsit les ha estimades en uns 260.000 vehicles de retorn cap a la capital i els seus voltants. Val a dir que diumenge els camions no podran circular per vies ràpides com l’AP-7, de cinc de la tarda a deu de la nit, i que s’establiran 100 quilòmetres de carrils addicionals, entre els quals a l’AP-7, entre Sant Celoni i Montornès del Vallès, i la C-32 nord i sud, entre Sant Andreu de Llavaneres i Montgat i entre Gavà i Cornellà de Llobregat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Consell Assessor de la Covid alerta que es podria saturar el sistema sanitari

Barcelona

Augmenten a 1.231 les persones que viuen al carrer a Barcelona, segons el darrer recompte d’Arrels

Barcelona

El Vall d’Hebron i la URL descobreixen un nou fàrmac que podria millorar els tractaments contra el càncer

Barcelona
navarra

Compte enrere pel retorn dels Sanfermines

pamplona
CORONAVIRUS

La gran ciutat xinesa de Xi’an es torna a tancar

pequín
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Jornada inestable

Barcelona

La mobilitat de persones i mercaderies, en un web

BARCELONA

Un any connectats al sol

CORNELLÀ DEL TERRI

La irrupció dels patinets posa en crisi el carril bici

barcelona