El tren de mercaderies accidentat a Sant Boi superava la velocitat permesa, segons FGC
El director general de Ferrocarrils de la Generalitat compareix al Parlament per explicar l’anàlisi de a caixa sobre el sinistre que va provocar la mort del maquinista
Assegura que “no consta” cap trucada al centre de control després de la frenada d’emergència i abans de xocar
El director general de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Pere Calvet, ha comparegut aquest dimecres al Parlament per explicar part de l’informe elaborat per analitzar l’accident mortal ocorregut el maig a Sant Boi. Segons ha exposat, l’anàlisi de la caixa negra del tren de mercaderies que va xocar amb un tren de passatger -on hi va morir el maquinista- mostra que superava la velocitat permesa abans de descarrilar i bolcar un dels seus vagons. “Del registre de la caixa negra podem extreure que la velocitat del tren per la zona de manteniment era superior als 30 km/h”, ha detallat. Així mateix, ha indicat que “no consta” cap trucada al centre de control després que l’aparell fes una frenada automàtica per excés de velocitat.