Societat

Arrenca la fase central dels treballs de millora del pont sobre el Ter de Ripoll

És una obra llargament reivindicada a la comarca i ha tingut una inversió d’1,1 milions

La fase central dels treballs de millora del pont de Ripoll, on conflueixen el Ter i el Freser, han arrencat a finals de juliol i s’allargaran fins l’1 de setembre. Es tracta d’unes obres per adequar la línia R3 d’ample convencional de Barcelona-Puigcerdà, uns treballs llargament reivindicats a la comarca.

“El ferrocarril és una estratègia de futur i tota la inversió que es faci en la seva millora significa assentar aquest servei”, ha subratllat l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, durant una visita d’obres. Mentre durin les obres, no poden circular trens i s’ofereix un servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. El pressupost de l’obra és d’1,1 milions.

"És una eina bàsica per al desenvolupament de la comarca i cal continuar fent millores per incrementar velocitats i ser més competitius". El president del Consell Comarcal del Ripollès, Joaquim Colomer, celebra que els treballs al pont del Ter a Ripoll hagin arrencat, ja que la millora de la infraestructura és una obra llargament reivindicada a la comarca.

Segons el subdirector d'infraestructura viària d'Adif, Ignacio Meana, els treballs arriben "en el moment precís", i ha destacat que les obres, que bàsicament són d'impermeabilització, permetran allargar la vida útil de la infraestructura, que té més de 100 anys d'antiguitat i 145 metres de longitud. El viaducte està situat entre la sortida de l'estació de Ripoll i el túnel que creua part del nucli en direcció nord. 

Mentre durin els treballs, no poden circular trens i s'ofereix un servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. Les parades de bus estan en zones properes a les estacions.

Durant la fase d'afectació al trànsit ferroviari, es durà a terme la neteja, regularització i impermeabilització de l'estructura amb la tècnica denominada 'poliurea', que ofereix la durabilitat més gran per a aquest tipus d'estructures. Per a aquesta actuació, és necessari l'aixecament de la superestructura de via (carril, balast, travesses) i la seva restitució posterior en òptimes condicions geomètriques abans de la finalització del tall ferroviari.

A més, durant aquest mes, també s'està aprofitant per fer el control de vegetació de la línia, ja que en ocasions la caiguda d'arbres a la via fa que s'hagi de suspendre el pas de combois. Un cop s'hagi acabat l'adequació del pont, els treballs s'allargaran durant cinc mesos més, però ja no serà necessari el tall del trànsit ferroviari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

societat

La propera edició del Carroussel Costa Brava se celebrarà el 2 de juny de 2024

palafrugell
societat

Càritas inaugura una botiga Moda Re a Girona

girona
economia

La producció d’oli caurà a la meitat a l’Ebre en plena crisi de preus

barcelona

El Govern destina 15 milions d’euros a ajuts a autònoms perquè contractin persones assalariades

Dra. Ana Wert: “L’ull gandul ha de tractar-se abans dels 8 anys per evitar que es mantingui en la vida adulta”

MANRESA

Comença l’obra d’adequació de la nova comissaria de proximitat

MANRESA

Del telèfon al xat de l’esperança

barcelona
palafrugell

Els apartaments al jardí protegit de Calella, ajornats un altre cop

PALAFRUGELL
MIREIA ANGLÈS
RESPONSABLE DEL PROJECTE XAT JOVE

“El jove vol tenir algú que l’escolti i no el jutgi”

barcelona