Societat

Tàrrega tindrà el primer centre d’acollida de refugiats de Catalunya

Ho ha anunciat aquest divendres el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá

Disposarà d’una apacitat per a 200 persones i costarà 10 milions d’euros

Tàrrega tindrà el primer Centre d’Acollida de Protecció Internacional (CAPI) de refugiats de Catalunya. Segons ha anunciat aquest divendres el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, es construirà a la capital de l’Urgell amb una capacitat per a 200 persones, aixecat en una superfície de 9.200 metres quadrats propietat de la Sareb. Escrivá ha dit que han triat Tàrrega per la solidaritat mostrada arran de la guerra a Ucraïna.

El centre tindrà espais comuns, menjador i aules per fer tallers, però també espais esportius. En aquest espai, s’oferirà la manutenció i l’atenció sanitària i psicològica, a més de serveis de formació. Costarà 10 milions d’euros en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’executiu espanyol amb finançament dels fons europeus Next Generation.

La licitació del projecte d’obres està prevista per a finals d’aquest any. El centre podria estar construït a mitjan 2025 i el servei es podria posar en marxa la segona meitat de l’any. Suposarà la creació d’entre 15 i 20 nous llocs de treball i uns 40 indirectes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Trànsit preveu una cap de setmana complicat a l’AP-7 per la Segona Pasqua i la F1

barcelona
sequera

"F*c off": la campanya contra incendis recrimina les imprudències

barcelona

Unió de Pagesos demana que s’executi les mesures per reduir els senglars a Girona

girona

La Fiscalia de Medi Ambient també denuncia el govern per la cimentera de Montcada

MONTCADA I REIXAC

Quickchef arriba als 20 anys oferint solucions als negocis hotelers amb aliments de 5a gamma

girona

La Creu Roja ha atès 3.869 refugiats ucraïnesos el 2022 a Girona

girona

Acord “històric” per incrementar les tarifes dels serveis socials un 9% en dos anys

barcelona

Tretze entitats s’alien en la Xarxa d’Innovació en Salut de Girona

girona
PAÍS BASC

Activat el protocol per un possible cas d’ebola en un hospital de Sant Sebastià

BARCELONA