Societat

Més de 24.000 persones han iniciat tractament per deixar de fumar en tres mesos

Des del mes de febrer hi ha una nova modalitat de tractament farmacològic

Un total de 24.335 persones han començat tractaments farmacològics per deixar de fumar en només tres mesos, entre el febrer i l’abril d’aquest any a Catalunya. L’Agència de Salut Pública de Catalunya facilita l’accés gratuït al tractament farmacològic per deixar de fumar a persones de col·lectius amb necessitats especials, com ara les que pateixen trastorns mentals i malalties cròniques, les que resideixen a barris de baix nivell socioeconòmic o les dones embarassades. L’any 2022 es van distribuir de forma gratuïta 296 tractaments complets. I a partir del mes de febrer d’aquest any la cartera de prestacions farmacèutiques del Sistema Nacional de Salut ja incorpora una nova modalitat de tractament farmacològic del tabaquisme, la citisina, que és al que s’han adherit més de 24.000 persones.

El Departament de Salut estima que cada any moren prop de 10.000 persones al país per malalties ocasionades pel consum de tabac o l’exposició al fum ambiental. D’acord amb l’Enquesta de Salut de Catalunya (ESCA), l’any 2022 fumava el 24,1% de la població de 15 anys i més, cap a 1,5 milions de persones (28,8% dels homes i 19,6% de les dones).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

barcelona

Denuncien persecució institucional a la Policía Nacional per unes llambordes a Via Laietana

BARCELONA
L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat
sabadell

L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat

SABADELL
barcelona

Collboni obté consens per reiniciar el cobriment de la ronda de Dalt

barcelona
Societat

Ni cotxes ni lògica

girona
BANYOLES

Cor de Teatre farà el pregó de la festa major de Sant Martirià

banyoles

Relleu al capdavant de Càritas Barcelona

barcelona
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Sol i temperatures amunt

barcelona

Vall d’Hebron escurça el temps de resposta amb pacients d’ictus

barcelona
societat

Figueres col·labora amb la selecció de personal del centre logístic d’Amazon d’El Far

figueres