Societat

Les morts per accident de trànsit es redueixen un 17% fins el novembre

L’AP-7 acumula més sinistres mortals, tot i que es manté la disminució de la sinistralitat

Les morts per accident de trànsit i la sinistralitat a les carreteres catalanes s’han reduït un 17% i un 18% respectivament en relació amb l’any 2019. Fins el 30 de novembre, han mort 139 persones en 126 accidents a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Durant el mateix període de l’any passat, van perdre la vida a les carreteres catalanes 150 ciutadans en 136 sinistres mortals, el que suposa una reducció del 7% en el nombre de morts i del 7,5% en el de sinistres mortals. Pel que fa als ferits de gravetat, se n’han registrat 699, un 3% menys respecte al mateix període de 2019, però un 11% més en comparació amb el 2022. A més, s’ha consolidat la disminució de la sinistralitat mortal a l’AP-7, amb 13 víctimes, la meitat que l’any passat, segons informa l’ACN.

En el mes de novembre, han mort deu persones a la xarxa interurbana, vuit víctimes mortals menys que al novembre de l’any passat, i les mateixes que el 2019.

L’AP-7, amb tretze morts, ha estat la carretera que ha acumulat més sinistres mortals aquest 2023, tot i que s’ha consolidat la reducció de les víctimes mortals d’aquesta via respecte l’any passat, atès que se n’han registrat gairebé la meitat (23 el 2022). També hi ha hagut una reducció respecte al 2019, abans de l’alliberament dels peatges, quan hi van haver quinze víctimes mortals. La resta de vies amb més sinistralitat es distribueix en les següents carreteres: N-II (set morts), A-2 (set), N-340 (sis) i C-32 i C-55 (cinc).

Pel que fa als motoristes, aquest any n’han mort fins ara 51 (set dels quals aquest mes de novembre), el que representa gairebé el 37% de les víctimes mortals d’aquest 2023. L’any passat fins al mes de novembre van perdre la vida 44 motoristes i el 2019, 47.

Respecte el conjunt de col·lectius vulnerables, motoristes, vianants i ciclistes han sumat quasi la meitat de víctimes mortals (48%) a les carreteres catalanes. Fins al 30 de novembre, han mort també dotze vianants i quatre ciclistes. En relació amb l’any passat, això representa una víctima mortal menys pel que fa als ciclistes i cinc menys en el cas dels vianants.

Per demarcacions

Si s’analitzen la sinistralitat per demarcacions, a la xarxa viària de Barcelona hi ha hagut 58 víctimes mortals, sis menys que l’any passat i quinze menys que el 2019. Des que ha començat l’any, les comarques amb més víctimes mortals han estat el Vallès Oriental, amb dotze morts, el Baix Llobregat, amb deu i el Bages, amb nou. També convé destacar que a Barcelona han mort la meitat dels motoristes (26 dels 51) i que nou dels dotze vianants també han perdut la vida en aquesta demarcació.

A les carreteres gironines, aquest any han mort 25 persones, vuit menys respecte a l’any passat i dos menys que el 2019. L’Alt Empordà, amb deu morts, és la comarca gironina que més morts registra aquest 2023, seguida de la Selva, amb set finats per accidents de trànsit. També cal destacar que tretze dels 51 motoristes morts enguany han perdut la vida a les carreteres gironines. Les vies que de moment han registrat més morts són l’N-II i l’AP-7, amb cinc víctimes.

El descens de la sinistralitat es fa palès també a les carreteres de Tarragona, en què han mort 33 persones, sis menys que al 2022 i set menys que el 2019. Aquest més de novembre ha mort una persona a les carreteres tarragonines. Des de l’1 de gener, les dues comarques amb més morts han estat l’Alt Camp i el Baix Ebre, amb vuit víctimes mortals. Les vies amb més morts són l’AP-7 i l’N-340, amb cinc i quatre persones finades respectivament.

A Lleida, han mort enguany 23 persones, nou més que el 2022, però quatre menys que el 2019. És l’únic territori que no redueix les víctimes mortals per accident de trànsit respecte l’any passat. L’Urgell (set morts) i el Segrià (sis morts) són les comarques amb més morts. La sinistralitat a les carreteres lleidatanes és més dispersa; amb tot, les vies que han registrat més morts són l’A-2 (tres), C-53 (tres), C-12 (dos) i L-310 (dos).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva