Societat

Incentius als tècnics de la bústia d’avisos per accelerar les respostes ciutadanes

Girona donarà incentius econòmics al personal de les brigades municipals i als tècnics que gestionen la bústia d’avisos per accelerar la resposta a les demandes de la ciutadania, informa l’ACN.

L’objectiu és que, per exemple, si algú es queixa que al seu carrer hi ha panots malmesos, el paviment es reposi en el termini màxim d’un mes. Aquests plusos de productivitat, que també s’estendran a les llars d’infants municipals, s’aprovaran per ple aquest estiu. En el proper any s’hi destinaran 98.000 euros i beneficiaran uns 170 treballadors i treballadores. Els incentius s’emmarquen dins un pla més ambiciós per millorar els serveis municipals, que inclou aspectes laborals -com avançar en el pagament de la VLT- o reorganitzar espais i horaris a l’Ajuntament.

Les gratificacions per productivitat, que s'aplicaran durant un any, responen a una doble voluntat. Per una banda, donar una "resposta àgil, ràpida i eficaç" a les peticions que es reben des de la bústia d'avisos o a través del programa 'L'Ajuntament m'escolta', que s'ha posat en marxa aquest mandat als centres cívics (on els regidors i regidores s'hi desplacen un cop al mes i parlen tu a tu amb els veïns). I per altra banda, millorar la gestió de les escoles bressol municipals, perquè com explica Font, el consistori és conscient que són "espais tensionats" i de la "necessitat de donar un servei excel·lent" a les famílies. 

Per aquest motiu, el consistori ha creat un programa d'incentius, que preveu aprovar per ple aquest juliol. Les gratificacions a aquesta part de la plantilla s'aplicaran durant un any i s'hi destinarà un global de 98.000 euros. En el cas de les escoles bressol, els incentius beneficiaran una vintena de treballadores i treballadors. I en l'altre, s'hi podran acollir fins a 150 empleats (dels quals 135 formen part de les brigades i la quinzena restant gestionen la bústia d'avisos municipal). 

El tinent d’alcaldia i regidor de Gestió de Recursos i Atenció a la Ciutadania, Sergi Font, explica que tant pel que fa a 'L'Ajuntament m'escolta' com a les peticions que es reben a través de la bústia, s'havia detectat "la necessitat real" de donar-hi resposta en el termini màxim d'un mes. "No sempre serà positiva o en la línia d'allò que han demanat, però sí que cal donar-la", ha subratllat el tinent d'alcaldia. 

No es tracta tan sols de respondre telemàticament les peticions, sinó també de tirar endavant aquelles petites millores de l'urbanisme del dia a dia que els gironins traslladen al consistori. Per exemple, reposar un panot del carrer que s'ha desprès. 

Per això, l'Ajuntament de Girona també donarà més autonomia als operaris de les brigades, reconvertint les categories de peó en les d'operari-conductor. Segons explica el tinent d'alcaldia, això permetrà que, en comptes d'anar en parella a fer les feines, a partir d'ara les brigades municipals "guanyin divuit treballadors" que podran anar sols "a solucionar petits desperfectes".

Els plusos per productivitat i el canvi de categoria laboral s'emmarquen dins un pla que ha engegat el nou equip de govern amb l'objectiu de millorar els serveis municipals de l'Ajuntament. Font ja ha avançat que s'analitzaran els horaris del personal amb l'objectiu "de facilitar la vida laboral amb la conciliació familiar" rebaixant la jornada a aquells qui facin més de 35 hores setmanals. 

A més, el govern també vol reordenar espais de treball dins l'Ajuntament, amb l'objectiu "de buscar una organització física més adient". En aquest sentit, el tintent d'alcaldia ha explicat que un dels punts "clau" d'aquest pla serà l'obertura de les noves oficines a l'espai que la Generalitat els ha cedit al carrer Ultònia, on s'hi traslladaran els més de 40 treballadors que sumen Gestió Tributària, Recaptació i Tresoreria.

Acord per les més de 150 reclamacions judicials del personal municipal

 Per altra banda, un dels elements claus del pla fa referència a millores laborals. L’Ajuntament de Girona ha firmat un acord per solucionar les més de 150 reclamacions judicials que havia posat part del personal municipal per demanar el pagament de la retroactivitat produïda per les desigualtats retributives. Aquest pacte s'ha acordat per unanimitat amb tots els sindicats amb representació al consistori. L’objectiu és aplicar canvis en les condicions laborals i en l’organització interna per tal de poder oferir un servei més eficient i fer efectiu el pagament de la Valoració de Llocs de Treball (VLT).

“El personal municipal és fonamental per la cura que tenen de la nostra ciutat i el treball diari per millorar Girona. Amb aquest pla volem obrir una etapa de millores organitzatives, treballant conjuntament amb els sindicats, per tal d’establir una administració moderna i centrada en les persones, amb l’objectiu de seguir garantint un servei públic de qualitat a tots els gironins i gironines”, ha destacat Font. 

En aquest sentit, assegura que des del consistori es continua treballant per acabar amb les reclamacions del personal municipal. Actualment, s’ha trobat solucions o millores per gairebé 1.100 persones d’una plantilla de 1.250, gairebé un 90% del total. 

Pel que fa a les reclamacions, l’Ajuntament de Girona ja ha posat punt final a les més de 150 reclamacions judicials que havia posat part del personal municipal per demanar el pagament de la retroactivitat produïda per les desigualtats retributives. En les últimes setmanes, l’alcalde de Girona, Lluc Salellas, ha firmat l’acord amb cada un dels treballadors i treballadores municipals al vestíbul del Teatre Municipal de Girona.

El mes de febrer, el consistori va convocar els sindicats i els 10 despatxos d’advocats responsables de la defensa de treballadors i treballadores per tal de buscar una solució consensuada que fos la més beneficiosa per a la plantilla i per al pressupost municipal. Unes negociacions que han culminat amb la firma de l’acord per part de l’alcalde i dels treballadors i treballadores municipals. 

L’acord al qual s’ha arribat és el pagament de la retroactivitat abans del mes de maig del 2025, sense que corrin interessos a partir de l’1 de maig de 2024. Tal com estipula la llei, es pagaran quatre anys de retroactivitat en el cas del personal funcionari i un any en el cas del personal laboral.  Aquests acords, que el ple avalarà al juliol, permeten congelar els interessos i tirar endavant el pagament de les quantitats pendents durant el primer semestre del 2025. En total, són 1,6 milions d'euros  que es faran efectius a través d'una ajuda del Fons d'Impuls Econòmic de l'Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MEDI AMBIENT

Els barris més verds beneficien la funció pulmonar dels infants, segons un estudi

Barcelona
societat

Posen balises dissuasives de fauna salvatge en dues carreteres

nAVATA/ALP
educació

Només un 25% de docents té el C2 de català, nivell que el govern vol exigir als nous professors

barcelona
societat

Mor Joan Esteve Danés, ‘el Pillo’ de Roses

medi ambient

Talen 600 pins per reduir el risc d’incendi i evitar plagues

les preses
INFRAESTRUCTURES

Comencen les obres per millorar l’eficiència hidràulica del canal d’Urgell

Castellserà
medi ambient

Barcelona vol aplicar l’urbanisme climàtic en espais “oblidats” de la ciutat

Barcelona
societat

Caldes de Malavella presenta el cartell de la Festa Major

caldes de malavella
Societat

Mor Alfredo Miranda, gerent de diversos concessionaris del Grup Forné