Societat

europa

Portugal trigarà un any i mig a acabar l’informe de l’apagada

En el moment de l’apagada, REN comprava llum de l’estat espanyol perquè li resultava més econòmica

L’Entitat Reguladora dels Serveis Energètics (ERSE) de Portugal ha informat aquest dilluns que la seva investigació de l’apagada ocorreguda el 28 d’abril conclourà amb un informe final que no serà publicat abans del 30 de setembre de 2026.

En un comunicat, l’autoritat competent d’energia del país ha definit els passos a seguir per a establir les causes de la fallada elèctrica que va deixar sense llum per més de 10 hores a Portugal, Espanya i el sud de França.

El calendari fixat per ERSE inclou que “a tot tardar 6 mesos després del final de l’incident” un grup d’experts elaborarà un document sobre els fets que “constituirà la base” de l’informe definitiu. Aquest primer document haurà d’estar llest, per tant, abans del 28 d’octubre de 2025.

La investigació del grup d’experts tindrà com a missió indagar sobre “les causes de l’incident, elaborar una anàlisi exhaustiva de l’ocorregut i formular recomanacions”, a més es proporcionaran actualitzacions periòdiques a la Comissió Europea.

Per la seva banda, l’empresa Xarxes Elèctriques Nacionals (REN), encarregada del transport d’electricitat i gas a Portugal, ha anunciat aquest dilluns que ha augmentat de forma limitada la importació d’electricitat d’Espanya, després de reprendre parcialment l’intercanvi comercial dijous passat.

En el moment en què es va produir l’apagada a Espanya, Portugal estava important energia des de la xarxa espanyola perquè li sortia més barat, per la qual cosa va resultar afectat per la fallada elèctrica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]