Societat

societat

L’Aplec del Caragol tanca una 44a edició de rècord i supera el repte de la seguretat al recinte dels Camps Elisis

La FECOLL ha vist complertes les expectatives dels 17.000 collistes i 200.000 visitants de la festa

El 44è Aplec del Caragol de Lleida tancarà aquest diumenge a la tarda amb un balanç de 17.000 penyistes de 121 colles i uns 200.000 visitants. Es tracta de l’edició més multitudinària de la festa, la qual també ha superat els reptes que des de l’organització s’havien marcat per tal de garantir la seguretat al recinte dels Camps Elisis amb controls d’accés durant les nits de divendres i dissabte. “Hem estat segurs al recinte, amb uns accessos àgils i continuats”, ha explicat el president de la FECOLL, Ferran Perdrix, qui també ha explicat que “no hi ha hagut cap incidència greu” en el marc de la festa. “Això ens fa estar orgullosos per ser un exemple de civisme i convivència”, ha conclòs Perdrix.

Recta final de la 44a edició de l’Aplec del Caragol de Lleida. Després de dos dies de festa, els Camps Elisis continuen plens de gom a gom aquest diumenge en el marc de l’últim dinar de germanor. Si bé el plat estrella han estat els caragols, algunes penyes també han apostat per la cassola de tros o la fideuada.

La d’enguany ha estat una edició destacada tant pel rècord de collistes com per les mesures de seguretat adoptades per part de l’organització. “S’ha millorat l’ambient general i la convivència”, ha valorat el Carles, de la colla ’Els Cornuts’. En la mateixa línia s’han expressat el Francesc i l’Ivan, de la colla ’Artesana’. “Hem estat més tranquils”, han dit. Per part de la colla ’L’Esquellot’, el Paco ha considerat les mesures com a “correctes” per evitar repetir alguns

Una altra de les novetats ha estat el repartiment de polseres identificatives entre els convidats dels collistes. Segons Perdrix, se n’han repartit prop de 100.000. “No és una xifra que ens indiqui quanta gent ha vingut, tenint en compte que molts visitants han vingut durant el dia, quan la polsera no ha estat necessària”, ha puntualitzat el president de la Fecoll. En tot cas, Perdrix ha reconegut que de cara l’any vinent “mirarem de millorar algunes coses que hem vist” i confia agilitzar la distribució d’aquests accessoris.

A falta de la tarda d’aquest diumenge, la festa preveu finalitzar “sense incidents destacats”. Des de divendres, els serveis sanitaris han comptabilitzat 187 intervencions lleus, la majoria per talls i cremades, i 6 trasllats a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida, també per situacions sense gravetat.

Pel que fa al servei de restauració, des de divendres fins diumenge al matí, l’Aplec del Caragol de Lleida ha servit poc més de 2.000 menús entre els dos restaurants habilitats pels visitants i un miler de tastets. “És una mostra que la festa atrau públic visitant que vol viure l’esperit de l’Aplec”, ha considerat Perdrix.

La Xarangada i Fi de Festa posarà el punt final a l’Aplec del Caragol a les sis de la tarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]