Societat

societat

L’Institut Eduard Fontserè de l’Hospitalet convoca una jornada de vaga

Els treballadors exigeixen l’estabilitat del seu equip social

Reclamen a Educació la creació de places estructurals que permetin donar continuïtat als projectes de convivència

L’assemblea de professionals de l’Institut Eduard Fontserè del barri de la Florida de l’Hospitalet de Llobregat ha convocat una jornada de vaga el dimarts 3 de juny per reclamar al Departament d’Educació la creació de places estructurals que permetin donar continuïtat a l’equip social del centre. Concretament, demanen la continuïtat de dues treballadores, una educadora social i una tècnica d’integració social, que es van incorporar a l’institut fa tres anys en el marc del Pacte contra la segregació escolar de Catalunya. Són les responsables del projecte de convivència del centre i de l’atenció de l’alumnat vulnerable i les seves famílies, el que pel claustre les fa “imprescindibles” per poder treballar en projectes a llarg termini.

La contractació d’aquests professionals, cofinançada en un 40% pel Fons Social Europeu Plus (FSE+) i en un 60% pel Departament d’Educació, persegueix objectius que el claustre considera que s’estan assolint satisfactòriament de manera progressiva, com ara prevenir l’abandonament prematur i el fracàs escolar, facilitar la bona convivència al centre o procurar el benestar emocional dels alumnes.

És per això que alerten que la marxa de les dues professionals comportaria un trencament de vincles amb les famílies del centre que es troben en situació de vulnerabilitat, la pèrdua de referents per part de l’alumnat amb necessitats educatives específiques i dificultaria l’aplicació d’un projecte de convivència de centre que està basat en el diàleg, la confiança i les pràctiques restauratives.

Asseguren també que el desmantellament de l’equip social tindria conseqüències “greus” per a la resta de treballadors de l’institut per un empitjorament del clima de convivència; la sobrecàrrega de feina de l’equip docent, sobretot en càrrecs de tutoria; i per l’estrès derivat de la “frustració que implica la impossibilitat d’oferir una atenció personalitzada de qualitat a l’alumnat sense els recursos necessaris”.

Des del comitè de vaga destaquen que aquesta aturada de centre vol ser punta de llança d’una lluita més àmplia que posa de manifest la importància de comptar amb equips formats per tècniques d’integració social i educadores socials com a estructurals en les escoles i instituts de Catalunya, sobretot tenint en compte les dades fetes públiques recentment per la consellera d’Educació, Esther Niubó, que va afirmar en comissió parlamentària que, des de l’inici de curs 2024-2025, 74.328 alumnes nous han ingressat al sistema educatiu català.

Durant la jornada de vaga no es faran classes normals i, entre les 10h. i les 14h., es preveuen diverses accions reivindicatives, que inclouen música al carrer, cercles de diàleg, tertúlies dialògiques obertes a la comunitat i intervencions de persones referents del sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.