Societat

Carles Pujadas

“No tothom està preparat per dur qualsevol pentinat”

Què es considera: perruquer, estilista, assessor d'imatge?

Perruquer. De fet, jo vaig començar essent barber, però ara hi ha qui creu que aquest apel·latiu és ridícul. Tinc clients que es vénen a fer la barba i jo n'estic molt orgullós.

Sempre ha volgut anar una mica més enllà de les obligacions del seu negoci. Per què?

Aquesta és com qualsevol altra carrera. Has de continuar estudiant constantment si no vols estancar-te. M'he presentat als campionats de perruqueria durant deu anys i he guanyat dues vegades el de Catalunya, tres el de Barcelona i un el de l'Estat amb l'equip de Barcelona. Disfruto molt, és el meu hobby.

Aquesta distinció que ara els arriba és un reconeixement especial?

Estem molt il·lusionats. Ara ens entreguen la Q i després podrem aspirar a les estrelles. Funcionen com les estrelles Michelin de la cuina i se'n poden aconseguir fins a tres. Ara ens hem quedat a molt poc de la primera.

Com s'innova en el món de la perruqueria?

Tenint unes idees i essent capaç de plasmar-les i que s'acoblin al mercat. Cal ser molt observador i veure els pentinats de la gent. La moda és sempre al carrer.

Quina és la moda que arriba?

Ara les tendències estan molt personalitzades. Un client em pot demanar un canvi d'imatge, però jo sempre estudio primer el seu entorn. Quina personalitat té, a què es dedica, com és la seva família i amics. En funció d'això, jo li acabo recomanant una tendència o una altra.

La gent acostuma a ser conservadora amb el pentinat?

Hi ha tres grans tipus de client. El que no s'atreveix a fer mai res, el que va a remolc dels innovadors i el que va davant. Aquest darrer és el que marca la tendència pel carrer. Però sempre cal fer un estudi previ de la persona. No tothom pot portar qualsevol pentinat, de la mateixa manera que no tothom pot vestir el mateix.

Què pot arribar a aconseguir un bon perruquer?

Hi ha gent que vol pentinats atrevits, però el seu entorn professional no li ho permet. Es pot arribar a fer de tal manera que sembli clàssic quan vagi a la feina i en sortir, amb algun retoc, ell mateix ho converteixi en un estil més trencador.

La gent té cura de la seva imatge tot i la crisi?

Molt, encara que hi hagi crisi la gent va a treballar i en funció d'on treballi la imatge s'ha de cuidar molt. A més, amb una bona imatge un s'autovalora molt més.

Espera rebre més clients amb aquesta distinció?

Això s'ha de veure, però del que sí que estic segur és que els meus clients estan contentíssims amb el reconeixement. I això ja em reconforta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Girovi tanca l’edició rècord amb més de tres-centes mostres de vins

girona
Tecnologia

Barcelona obre una oficina per recrear memòries amb intel·ligència artificial

Barcelona

15 colles locals participaran al 62è Carroussel Costa Brava

palafrugell

‘Pájaros’ i ‘El fred que crema’ s’imposen al primer festival de cinema

blanes

La polèmica ‘invasió’ de la fórmula 1 a Barcelona

Barcelona

Un gran memorial a cel obert

Portbou
SOCIETAT

Reaccions de tot tipus entre els restauradors per Temps de Flors

girona
ciència

La UB identifica mutacions que causen dos tipus de ceguesa

Barcelona
Societat

Inversió de 620.000 euros per mitigar la calor a Sant Cugat

Sant Cugat del Vallès