Societat

societat

Ripoll interpreta l'origen del país

Obre el centre que explica la creació de la nació i les figures de Guifré i l'abat Oliba

L'atractiu hi ha estat des del 879, quan Guifré el Pelós va fundar el monestir de Ripoll i la nació catalana, però fins ara no s'havia venut prou bé. Amb la inauguració ahir del centre d'interpretació d'aquest monestir es completa el projecte Terra de Comtes i Abats, i per tant aquesta marca turística agafa la màxima potència per posar en valor el patrimoni cultural i natural del Ripollès i la història, mitologia i simbologia associada. El de Ripoll completa el triangle de centres d'interpretació iniciat el 2003. Ja hi ha en funcionament el de Sant Joan de les Abadesses –centrat en la figura mítica i literària del comte Arnau i en el monestir i el palau abacial– i el castell de Mataplana –també sobre el comte– i el santuari de Montgrony de Gombrèn –a l'entorn de la llegenda patriòtica d'Otger Cataló–. El centre de Ripoll beu dels orígens de la nació i de l'important centre cultural que a l'edat mitjana va ser l'escriptori monàstic i destaca les figures de Guifré i de l'abat Oliba. El Terra de Comtes està liderat per Ripollès Desenvolupament i pels ajuntaments de Ripoll, Gombrèn, Campdevànol i Sant Joan.

De la capella de la congregació a la sagristia

El centre d'interpretació està ubicat a la capella de la congregació (segle XVII), que està dins de la de Sant Pere (890), just al costat de la famosa portalada del monestir. A l'antiga sagristia, s'hi pot veure un audiovisual sobre la història i la importància del monestir de Santa Maria. A la capella, hi ha l'espai d'interpretació museística que analitza el monestir des del punt de vista històric, religiós, cultural, social i nacional. La rehabilitació i l'equipament han costat 1,5 milions d'euros, sufragats pels ajuntaments, la Generalitat i l'Estat. Ahir, va ser inaugurat pel conseller d'Economia, Felip Puig, i el bisbe de Vic, Romà Codina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Bisbal signa un conveni per fomentar la inserció laboral

LA BISBAL D’EMPORDÀ

Sindicats sanitaris criden a totes les categories de l’ICS a afegir-se dimarts i dimecres a la vaga d’infermeres contra el tercer conveni

BARCELONA
Societat

Mor Jordi Sistach, exregidor de l’Ajuntament de Palamós i primer síndic del municipi

S’engega una exposició per donar valor a la conservació del medi ambient

L’ESTARTIT
la cimera de dubai

La COP28 planteja ara reduir els combustibles fòssils per assolir les zero emissions el 2050

barcelona

Adrinoc farà accions d’adaptació al canvi climàtic a cinc comarques gironines

olot
religió

La Sagrada Família acull demà una missa criolla en favor de la pau

Barcelona
societat

Ripoll rep 24.600 visitants durant els quatre dies de la Fira de Nadal

ripoll

La Ruta del Talent del Grup Bon Preu arriba a Figueres

figueres